HJELP, TRENGER ADAPTER

Startet av Belgum, 9 april 2011, 22:09:31

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Belgum

hei jeg har nettopp fått tak i en HP L1520 lcd skjerm mn                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 
men trenger strømadapter til skjermen og hvilken av inngangene er det i ?
jeg veit såppass at det er 12volt spenning på den :)

H_Hansen

Det er den inngangen som er merket med en heltrukket linje med stiplete linjer over seg.

Og adapter til slike skjermer må da gå ann å få tak i på nette en plass.

Belgum

Sitat fra: H_Hansen på 10 april 2011, 13:11:30
Det er den inngangen som er merket med en heltrukket linje med stiplete linjer over seg.

Og adapter til slike skjermer må da gå ann å få tak i på nette en plass.
tusen takk for hjelpen, men har du noe peiling på hvor jeg kan få tak i en sånn kabel :) ?

alfeey

gå dit du kjøpte den eller kontakt, forklar saken og spør om det er noe de kan gjøre med det ;) eller så prøver du å finne 12volts adaptere som likner på den typen du har :)

H_Hansen

fant ikke noe på norske sider. Men det store utlandet har masse å by på.

http://www.lcdrepair.us/acadapter-HPL1520.html

litt kjipt å måtte bestille fra utlandet og sånt men, uansett.

alfeey

man må passe på at det blir rett stikk kontakt når man bestiller fra utlandet eller kan du kjøpe med en adapater til det.

warland

"BMX is changing my perspective of the way i look at life" Sykkelen min

Gerber

Sitat fra: alfeey på 11 april 2011, 15:19:20
man må passe på at det blir rett stikk kontakt når man bestiller fra utlandet eller kan du kjøpe med en adapater til det.
Det viktigste er ikke fasongen på støpselet, men at det ikke er en amerikansk omformer. I USA kjører de på ~120V 60Hz, mens vi i Norge (og for så vidt resten av verden) kjører ~230V 50Hz. Ergo så brenner du av en USA-trafo hvis du plugger den i veggen i Norge.
Heldigvis så er det ofte slik at nyere trafoer tåler store variasjoner på primærsiden, slik at det ofte går an å kjøre den på begge systemer, bare ved å bytte tilførselskabler. Sjekk det!

Grevlingen

sjekk spec på skjerm, finner sikkert billig adapter på claes ohlson eller lignende.
Of topic: frøktli' tidlig du skulle være oppe i dag da Gerber...
ok dudes... lets walk this sucker! -RAD

Gerber

Antar det vil være problematisk å finne trafo med 4-pin DIN ut på clas - det er ikke veldig standard.
off topic: Jeg er alltid så tidlig oppe - heltidsstudent og deltidsarbeider, jeg vøtt