"Tire slide" hjelp

Startet av sondre w, 11 juni 2011, 02:18:01

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

sondre w

Halla, lurer på om noen greier å gjøre dette? - Har lett etter trick tips men finner ingenting. har bare sett to videoer der noen gjør det

http://www.youtube.com/watch?v=alL-GFxslUo

http://www.youtube.com/watch?v=zkcaj6rgZtI    1:25 - 1:27

MCM

prøv og håp på det beste
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

espen m

det er faktisk ganske lett! du bare legger vekten fram på sykkelen, littt sånn som når du tar nose manual! så bare skubber du bakdelen på sykkelen ut til siden, akkurat som når du "skrenser" med bremse! og det e lettest å lære seg det på grus/sand! ;)
sykler, spiser og sover

sondre w

Sitat fra: espen m på 11 juni 2011, 13:12:33
det er faktisk ganske lett! du bare legger vekten fram på sykkelen, littt sånn som når du tar nose manual! så bare skubber du bakdelen på sykkelen ut til siden, akkurat som når du "skrenser" med bremse! og det e lettest å lære seg det på grus/sand! ;)

Takk, går ut å tester med en gang jeg!

espen m

gjør det du! ;) er faktisk veldig lett! og.. btw! det er vel egentlig ikke et "triks" det er vel egntlig en slags "bremsemåte"! ;) men hvis du blir jævelig god på lange, fete "tire slides" så vil jeg si at det er et triks! ;)
sykler, spiser og sover

Ruggeland

De to videoene viser jo helt forskjellige ting. Den siste er bare en måte å bremse på når man kjører brakeless. Man legger vekten litt frempå og slenger hjulet ut til siden uten å løfte det skikkelig fra bakken. Det er ikke så vanskelig, særlig ikke på glatte overflater.

Den første videoen er mye mer avanser. Her sklir han sidelengs med begge hjulene samtidig, fortsatt uten å bremse. Dette kan jeg ikke selv, men det er ca det tøffeste på jord. Harde, glatte dekk med masse luft i tror jeg er en forutsetning. Glatte overflater er heller ingen ulempe. Lykke til :)
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

espen m

ja! helt enig! den første vil jeg si at er et triks, og at det ser vanskelig ut, og ja! ser ganske vanskelig ut! man får nok et par skrubbsår før man klarer det skikkelig! ;)
sykler, spiser og sover