Den glade fotograftråden

Startet av Rølla, 6 juni 2007, 13:53:55

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Rølla

Siden det av en eller merklig grunn er så mange av oss BMX folk som også har foto som hobby, tenkte jeg at det hadde vært fett med en tråd der man kunne legge ut bilder man selv har tatt.

Trenger selvfølgelig ikke og være BMX relatert.

Kom med ris/ros/råd og vink.

.Bikers unite.

Rølla

Jeg begynner. Jeg er helt grønn på detta.
Bildet er som dere ser av to bikkjer som er på spaner`n, de står i 2etg. i en bygård på Grünerløkka.

Veit det er litt skeivt, men det kan fikses.
Kom med kritikk!
.Bikers unite.

Scurra

Jeg ville nok tatt vekk litt av luften over hundene. Ellers er det supert motiv!

Erik

litt mye luft rundt bikkjene. blir litt for sentrert komposisjon, kutt litt i toppen og en smule i sidene så tror jeg det blir bra. det er også veldig grått, så du kan nok jobbe mer med det i ps.
---
sjekk www.erikholsvik.com for bildene mine
Sykkel: sykkel

Rølla

Så enig så enig. Takk for konstruktiv kritikk.
Errrrrik: You fucking rule! Fantastiske bilder.
.Bikers unite.

Erik

jeg tok meg friheten.
og 8 adjustmenslayers med curves senere..
zing.

syns symmetrien i bildet gjorde seg godt, så at hundene er så sendtrert som de er, gjør ikke så mye.
Sykkel: sykkel

JanPhilip

Ikke det at jeg har særlig greie på foto, men jeg synes bildet hadde sett litt bedre ut om du hadde kuttet toppen og bunnen, men latt lengden på sidene være ders. Ellers syes jeg fargejusteringene Erik gjorde ble veldig bra!

Foto er gøy, her er et litt kult bilde jeg tok av Sondre:


Dårlig kvalitet, men synes det var fint fordi.

Flames

kontrasten burde være sted mellom det første og det siste. Likte motivet. Jeg ville beholdt formatet, blir litt mer bana
l

* aka mads


Dette motivet har jeg prøvd flere ganger, men dette er det beste til nå tror jeg.
vet at det er uskarpt, men det gir bildet noe føler jeg, hva syns dere?
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

SimenF

100% av alle telefonkioskvoldtekter skjer i, eller rundt en telefonkiosk. Det samme med telefonkioskdrap, og telefonkioskran!

Robin Dolve


cc

Jeg har en ganske nøye kalibrert skjerm, og en mindre nøye kalibrert skjerm (samme merke/modell) ved siden av hverandre her, og må si meg enig med James, originalbildet med hundene er litt for grått, mens den redigerte versjonen ble for lys, ser f.eks. ingen konturer på hunden til høyre. Ellers: Kult motiv, Rølla! Likte også at det er så mye symmetri i bildet selvom det ikke er allverdens med objekter i motivet... alt ser ut til å spille sammen.

Mads: Likte det jeg, dog jeg ser veeeldig for meg 4-5 langhårede gutter plassert rundt i motivet og en tittel alá "Bonedeath!" .. altså albumcover for metalband el.l.

Flames

Sitat fra: * aka mads på  8 juni 2007, 22:54:09

Dette motivet har jeg prøvd flere ganger, men dette er det beste til nå tror jeg.
vet at det er uskarpt, men det gir bildet noe føler jeg, hva syns dere?
Sorry . ikke noe for meg her nei.

Rølla

Her har dere ett til. Takk for responsen.
.Bikers unite.

SkedsmoSimen

Sitat fra: Rølla på 12 juni 2007, 17:34:29
Her har dere ett til. Takk for responsen.

skummelt... bra bilde