Bilder fra Israel

Startet av Saurus, 2 januar 2011, 02:11:15

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Saurus

Har vært ute og tatt noen bilder fra Israel håper dere liker dem ;)

http://www.pinkbike.com/photo/6020893/



her er noen til, vel de fleste ligger på face, håper dere liker det ;)
http://www.facebook.com/album.php?aid=251851&id=632531646


Skal lage en edit når jeg får tid, håper den blir bra ;)
Sitat fra: eirik s på 26 september 2007, 21:24:59Det bør bare være et problem hvis man har veldig store føtter eller står veldig rart på pedalene...

Anders Løten

elsker det første tucknohander bilde :D masse kulle bilder jonathan :D alle gutta der hadde jo sykt smuud til på tinga !

oddvar

fyfaen så kult det bilde er, så en som hadde komentert på Pinkbike " looks like a video game" viss jeg tenker meg om så ligner det på et spill

TønsbergBendik

HDR er kult! Fine bilder Jonathan!

SkedsmoSimen

bildene var MYEE bedre uten de totalt ødelagte effektene du la på etterpå. men jævlig fete bilder først ;)

Ruggeland

Synd du ødelegger bildene dine med det HDR-opplegget. Bortsett fra det var det fine bilder, og ikke minst bra at du legger de ut!
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

Saurus

La også ut orginalen av HDR bilde på førsten.

Sitat fra: Ruggeland på  2 januar 2011, 14:37:24
Synd du ødelegger bildene dine med det HDR-opplegget. Bortsett fra det var det fine bilder, og ikke minst bra at du legger de ut!

Er litt uenig at jeg ødelegger, men det er vel smaksak :o

Altså er ikke akkurat et bilde av en dude som såvidt klarer Barspinn noe spennende, men når en gjør bilde mer fargerikt, blir det  plutselig noe en liker.

Har lyst å lage en liten watermark på de beste, men tar meg aldri tid til å finne det 100% ut hvordan en gjør det, altså å lage + sette inn watermarken :\
Sitat fra: eirik s på 26 september 2007, 21:24:59Det bør bare være et problem hvis man har veldig store føtter eller står veldig rart på pedalene...

SkedsmoSimen

emm det bildet der bare ødela øynene mine, og jo det barspin bildet originalt int. meg mest faktisk. hvis du skal gjøre hdr, gjør det ordentlig. men fett, effekten er fet, men kanskje i en mindre grad ;)

Gerber

Facebookalbumet var helt decent artige bilder. så ut som om dere hadde det fett!
Regarding bildet du embeddet:
Er enig med rugge og simen i at bildet var bedre som original. Sorry, men jukse-hdr er ikke fett nok i min bok. Også originalen hadde hatt godt av litt etterjobb, men det er snarere en personlig preferanse på redigering. Keep up the work, though - gøy at det legges ut foto her

Saurus

kan nevne en ting til, angående facealbummet, bildene er tatt etter kl 23, og lyset er påtryne.

angående jukse HDR = er gøy, litt vanskelig å ta 3 bilder med forskjellig eksponering med et kamera, som tar 3.7 bilder pr sek.

Men what ever, prøver så godt jeg kan. Noen som kan kalibrere farger på speilrefleks, altså som dette: http://www.pinkbike.com/news/Camera-color-Profile-2010.html

Hadde vært litt morsomt å se hvordan fargene på bildene blir :)
Sitat fra: eirik s på 26 september 2007, 21:24:59Det bør bare være et problem hvis man har veldig store føtter eller står veldig rart på pedalene...

Gerber

Ja, og det er derfor jeg synes det blir feil å bruke det på den måten, og kalle det HDR. Det er ikke ekte HDR, fordi du øker ikke det dynamiske spekteret, du fikler simpelthen med fargene.  Det kan sikkert være fett nok - jeg ser jo at du får allright tilbakemelding på pinkbike. Det er bare det at jeg ikke liker den stilen så godt.

Angående kalibreringen: Ja, det der burde være kurant å få til. Det er jo bare en kalibrering i Lightroom, ikke en profil til kameraet, mind u. Sånne color charts får du på fotovideo, de koster ca 1300-1500 kroner.

* aka mads

Sitat fra: Saurus på  3 januar 2011, 02:52:33
Noen som kan kalibrere farger på speilrefleks, altså som dette...
Ja. Bare å kjøpe et macbethkort og kalibreringsutstyret det. Pris og info her: http://fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Data/Kalibrering/X-Rite/X-Rite-GretagMacbeth-Eye-One-Photo-SG-Komplett-farge-kalibrering-109334.aspx
Canons kameraer har et veldig merkelig fohold til fargen rødt, Se om du finner en kalibrering for kameraet ditt eller en generell for Canon som nøytraliserer fargene (mest rødt) og desaturerer grønt noe. Da skal du se at fargene blir noe mer riktige. Sett alle fargeinnstillinger i kameraet til 0 og ikke bruk skarping i kameraet! Håper det hjelper noe...
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

SkedsmoSimen

jukse hdr effekten innebygd i PS cs5 ser bedre ut enn det der, får samme bilde hvis jeg mæder med absolutt alle inst. i ps :/