Nøstedhallen, Drammen: Endring av bmxdager

Startet av cc, 10 oktober 2012, 20:04:26

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

torgrim

Det går helt fint å sykle med skatere uten krangling!

TønsbergBendik

Sitat fra: torgrim på 17 oktober 2012, 12:23:02
Det går helt fint å sykle med skatere uten krangling!
Med mindre skaterne er påståelige og står midt i coursen hele tiden.

eirik s

Sitat fra: torgrim på 17 oktober 2012, 12:23:02
Det går helt fint å sykle med skatere uten krangling!

Du har prøvd det når Nøstedhallen er stappa full? Siden du er så sikker, mener jeg?


BTW, jeg er helt enig i at det burde gå an, men jeg har vært i såpass mange ubehagelige situasjoner opp gjennom åra, hvorav ingen har vært min feil, så tillat meg å være litt skeptisk.

Murre

nå er i alle fall tiden for å møte opp!!

o-l-a-v


Som de fleste andre sier her: Alder er problemet. Scooter har blitt en trend blandt drammensbarn under 12 år. Gutter og jenter kommer i hallen bare for å henge sammen med de andre. Mange av de tar ikke en enesty "bunny" eller hva det heter på fagspråket deres, i løpet av en hel kveld. Jeg personlig kunne ha skadet 5 kids ganske alvorlig på tirsdagen som var, hadde det ikke vært for min bitende skivebrems. (Glad jeg ikke kjører breakless)

Flesteparten av ungene bruker ikke hjelm eller regler, og dette skaper farlige situasjoner, hele tiden. Både ovenfor syklister og de erfarne/seriøse sparksyklister. (Det er atpåtill hårreisende at Nøsted ikke har hjelmpåbud!) Det er disse kidsene, som alene ødelegger for oss andre, og ikke minst de seriøse scooterfolka. Hadde nøstedhallen fokusert på de som faktisk drar til hallen for å trene på det de driver med, og ikke blitt et sted hvor unger bare "henger" aká et badeland: Da hadde nok ting sett anderledes ut.

Jeg tror Trond med de nye forslagene til åpningstider skyter seg selv i foten.
For to år siden var det ingen sparksyklister. Nå er det nesten kun sparksyklister. Dette kan jo fort vise seg å være en trend som snur like fort igjen. At nøsted nå velger å gi scooter-kids "beste sendetid", kan det føre til at interessen dabber for syklister og skatere. Ergo, Nøsted sitter igjen med alle drammens småunger som i løpet av de to siste årene plutselig har funnet ut at sparksykler er morsomme å kjøre på. Nøsted blir en barnehage som plutselig kan miste alle inntekskilder om denne trenden snur. Men det fortsatt gjøres noe!

Mitt konkrete tips til nøstedhallen:
Behold åpningstidene slik de er nå, MEN:
De dagene som per i dag er åpne: Aldersgrense 13 år. (Samme aktiviteter som er satt opp per i dag)
Torsdag som per i dag er stengt: Åpent for barn 12 og yngre. Evt kan fredag også brukes til barn under 12, dersom det viser seg at det bør deles inn i type idrett. Fks. scooter på torsdag, skate og bmx på fredag.

Ikke gjør norges beste skate/bmx/inline/scooter-tilbud om til en barnehage!

Murre

Sitat fra: o-l-a-v på 18 oktober 2012, 19:01:06

Som de fleste andre sier her: Alder er problemet. Scooter har blitt en trend blandt drammensbarn under 12 år. Gutter og jenter kommer i hallen bare for å henge sammen med de andre. Mange av de tar ikke en enesty "bunny" eller hva det heter på fagspråket deres, i løpet av en hel kveld. Jeg personlig kunne ha skadet 5 kids ganske alvorlig på tirsdagen som var, hadde det ikke vært for min bitende skivebrems. (Glad jeg ikke kjører breakless)

Flesteparten av ungene bruker ikke hjelm eller regler, og dette skaper farlige situasjoner, hele tiden. Både ovenfor syklister og de erfarne/seriøse sparksyklister. (Det er atpåtill hårreisende at Nøsted ikke har hjelmpåbud!) Det er disse kidsene, som alene ødelegger for oss andre, og ikke minst de seriøse scooterfolka. Hadde nøstedhallen fokusert på de som faktisk drar til hallen for å trene på det de driver med, og ikke blitt et sted hvor unger bare "henger" aká et badeland: Da hadde nok ting sett anderledes ut.

Jeg tror Trond med de nye forslagene til åpningstider skyter seg selv i foten.
For to år siden var det ingen sparksyklister. Nå er det nesten kun sparksyklister. Dette kan jo fort vise seg å være en trend som snur like fort igjen. At nøsted nå velger å gi scooter-kids "beste sendetid", kan det føre til at interessen dabber for syklister og skatere. Ergo, Nøsted sitter igjen med alle drammens småunger som i løpet av de to siste årene plutselig har funnet ut at sparksykler er morsomme å kjøre på. Nøsted blir en barnehage som plutselig kan miste alle inntekskilder om denne trenden snur. Men det fortsatt gjøres noe!

Mitt konkrete tips til nøstedhallen:
Behold åpningstidene slik de er nå, MEN:
De dagene som per i dag er åpne: Aldersgrense 13 år. (Samme aktiviteter som er satt opp per i dag)
Torsdag som per i dag er stengt: Åpent for barn 12 og yngre. Evt kan fredag også brukes til barn under 12, dersom det viser seg at det bør deles inn i type idrett. Fks. scooter på torsdag, skate og bmx på fredag.

Ikke gjør norges beste skate/bmx/inline/scooter-tilbud om til en barnehage!

Jeg tror du og jeg er de to som snakker samme språk i denne tråden.

Flott innlegg!

cc

Kom en oppdatering på Face nå i kveld, ref. https://www.facebook.com/Nostedhallen/posts/10152136652770942

SitatForandring av åpningstider i Nøstedhallen fra lørdag 3. november 2012:

Av hensyn til sikkerheten for brukerne i hallen, har vi gjort noen forandringer i åpningstidene.
Her er åpningstider som gjelder fra og med lørdag 3. november 2012:
Mandag kl. 17-21 Skate/Inlines/BMX
Tirsdag  kl. 17-21 Sparkesykkel
Onsdag kl. 17-21 Skate/Inlines
Torsdag  Stengt
Fredag Stengt
Lørdag kl. 11-15 Sparkesykkel
Lørdag kl. 15-18 BMX
Søndag kl. 13-19 Skate/Inlines

Når det er camper og spesielle arrangement i hallen, kan disse åpningstidene bli endret.
Følg med på vår hjemmeside nostedhallen.no og her på Nøstedhallens Facebookside.

Hermann

Alle sammen flytt til Trondheim! Her er bmxere og skatere kjempegode venner. Og sparksyklister får kunne bruke Trikkestallen fra åpningstid(12:00) til kl 16:00 på lørdag og søndag, noe som funker veldig bra ettersom det stort sett kun er kids som kjører sparksykkel. Og de eldre gutta kommer seg som regel ikke til hallen før den tid uansett!

1601 4 life

o-l-a-v

"
Åpent for alle i hallen imorgen!! (skate, bmx, scoot, in-lines)
I forbindelse med at Trond og Bente er nominert til den nasjonale frivillighetsprisen, filmer TV2 i Nøsted imorgen.
Møt opp for å vise hva de betyr for unger i alle aldre:)
mvh, Jørn
"

Den første ukedagen med åpningstider som trolig ville gjort det mulig å sykle skikkelig i hallen (uten sparksyklister) ble nettopp ødelagt.

eirik s

De nye åpningstidene starter ikke før fra 3. november, så rolig nå ;)

SkienAron

Nå til helgen er det skatecamp, så bmx stenges denne helgen :)