Ny street BMX

Startet av loshi, 19 august 2008, 03:09:30

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

loshi

hei! jeg skal kjøpe en street bmx og lurer på hva dere erfarne brukere (spesielt de som driver med street bmx) anbefaler at jeg kjøper. jeg vil helst ha en ikke så tung sykkel, jo lettere jo bedre. Vil også ha god kvalitet på den. en pluss om den ser fin ut. og den skal være street!

bor i oslo. 162 høy. 21år. om noen lurer.

ingen bestemt pris, men du kan gjerne nevne pris ved sykkelen du anbefaler.

så.. hva anbefaler dere? :)

stianvberg

Stolen Cheater elller se på WTP 09 Modellene di ser jævli fin ut ;) ;D

stianvberg


petter speth

denne er lett som bare det! http://www.bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=1892&o=y
men kansje litt lang ramme for deg. du burde vel ha TT 20.25 eller 20.5, men dette er en smaksak..

pm. Jeg er ikke en av de erfarne.. ;)

loshi

jeg veier 57 forresten :) diskuterer også litt med bmxelement :) vet noen om flere bmx sjapper forresten?

sykkelen må være bra, ikke bare utseendet :) takk for de som svarer :)

stianvberg


BMX Julian

og så har du jo www.empirebmx.com og www.danscomp.com men det er fra amerika og ville ikke bestilt komplettsykkel derfra for med frakten osv. blir det minst like dyrt som hær i norge.
kjøp fra element ;)

v e g a r d

Hvis du bor i oslo kan du jo ta en tur innom bab ja..

loshi

bor i oslo ja så kan jo ta en tur, men ser ikke ut som de har bedre utvalg enn element.. hmm.. men hva ville dere anbefalt som street sykkel for en 21 år gammel mann som er 161 høy og veier 57kr? pris skal ikke være et problem :) jeg har snakket litt med en fra element og han har anbefalt meg en sykkel, men greit å se hva andre mener også :)

Neegaard

siden du bor i oslo,så kan du stikke innom bab.det som ligger på nettsiden deres er ikke engang halvparten av det de har i butikken.
¸,,ø¤º°¨``°º¤ø,,
Andreas Neegaard
¸,,ø¤º°"   "°º¤ø,,¸

petter speth

element har norges beste service.
og de KHE komplett syklene er jo råe, og den på 9.7 er jo syykt lett.. (bab har vel bare We The People?)
det er viktig for oss som er så lette ;) veier ca det samme selv..

v e g a r d

pøh, vekt har ikke så mye å si... jeg begynte å sykle på men 16kg GT da jeg veide rundt 57 og hadde ingen problemer med det.. Det har med hva du blir vant til.. Nå sier ikke jeg at du skal kjøpe deg en 16kg GT men om en sykkel veier 12 eller 10kg tror ikke jeg du vil merke noen særlig forskjell..

stianvberg

jeg sykler på en GT 15,5KG Performer:P

petter speth

kansje han ikke merker så stor forskjell på 11 og 10 kg. men han merker ganske stor forskjell på 14 og 9.7! det er jeg ganske sikker på. og uansett om du sier at vekta ikke har så mye å si, så tror jeg at det er ganske mye lettere og lære seg høye bunny's med en sykkel på 9.7, en en på 14!

og om et år, når han har sykla en del, kommer han til å ha lyst på en lettere sykkel uansett... (hvis han hadde kjøpt en på 14 kg)

v e g a r d

sier ikke at han skal kjøpe en sykkel på 14kg? holder vel med 12,5?
og det med høyden på bunny tror ikke jeg har så alt for mye med vekt å gjøre, men mer med teknikk.

Er det nødvendig for en nybegynner å kjøpe seg en sykkel til nesten 11000?