50 beste filmer

Startet av eirik s, 17 desember 2006, 19:11:45

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

eirik s

Fikk denne ideen fra et amerikansk filmforum (selv om de kjørte til 500). I stedet for at alle lager lister over sine topp 10-filmer ller whatever gjør vi det litt annerledes. Jeg begynner med å nevne en film jeg synes alle burde se, sammen med en liten kommentar om hvorfor. Nestemann (hvis noen vil være med og leke) gjør det samme helt til vi kommer til 50. Men husk: Kun en og en film, og man må vente minimum 5 posts før man poster en til. Pluss at det er greit hvis man cut-and-paste'r lista inn i egen post. Noen som er med? Jeg begynner i hvert fall:

1. Raging Bull av Martin Scorsese: http://www.imdb.com/title/tt0081398/
Det er så mange Scorsese-filmer å velge mellom, men jeg tenkte å ta en jeg regner med at mange av dere ikke har sett. Uten sammenligning den beste "sportsfilmen" noensinne, og kanskje DeNiros beste rolleprestasjon. Er det Scorsese's beste? Tja, jeg veit ikke helt. Han har så mange utrolig bra filmer så det er vanskelig å velge, men det er uten tvil en film alle bør ha sett.

teh_vegar

1. Raging Bull
2.Pingvinenes marsj.
Ein dokumentar film så vant ein oscar, om keiserpingvinene på sør polen :P Veldig fasinerande og ganske morsom, kan ver greit og se den norske versionen. For engelsk fagspråk e varfal ikkje min sterke side, det gjelde bare kommentatoren. Pingviner snakke pingvin uansett :)

zonkodilla

3. jay and silent bob strikes back

jeg regner med at dette ikke er så veldig mange andres første pick på topp 50 lista, noe jeg skjønner iogmed at det er en ganske lettvint og ikke noe spesielt kunstnerisk ved den. for min egen del er denne filmen helt villt hilarious og jeg ler meg fortsatt halvt ihjel når jeg ser den omigjen for kanskje 5 gangen.
plottet er at jay og silent bob skal stoppe en film om dem fra å bli laget, fordi 'buzzen' på internett er at jay og silent bob er 2 helt retarda.
ben affleck gjør forresten en strålende jobb som holden macneil, og hvem her liker liksom ikke bennern?

Simen

1.Ragin bull
2.Pingvinenes marsj
3.Jay an silent bob strikes back
4.The longest yard

Syntes den er drit fet. Den nyeste hvertfall med Adam Sandler.
Mange fanger i ett amerikansk fengsel som setter opp ett amerikansk fotball lag for å spille mot vaktene.

Kr0sTy

5 - Frihetens regn (jada jada, jeg vet at den heter noe annet på engelsk)

Sinnsykt bra fengsels film. Har en stygg følelse av at de fleste her har sett den, så da trengs det vel ikke så mye utdyping om filmen. Men dette er vel egentlig en film som bør være i alle dvd samlinger spør du meg(så det er vel på tide at jeg går til anskaffelse av den selv).

eirik s

Nei, jeg skal ikke bryte mine egne regler ved å poste en ny film før det er gått 5 imellom, ville bare kommentere Jay & Bob... litt. Jeg synes også den er veldig morsom, men jeg skal love at dere får myye mer ut av den hvis dere ser regissør Kevin Smiths andre filmer (også med Jay og Silent Bob i større eller mindre roller), nemlig Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma og Clerks 2. Jeg er egentlig litt overrasket over at ..Strike Back fungerr for folk som ikke har sett de andre filmene, siden den sannsynligvis er den mest interne filmen i filmhistorien, siden man sikkert går glipp av halvparten av vitsene og referansene hvis man ikke har sett de andre filmene hans...

Truls

no datt eg litt ut når det gjelder tall men Napoleon Dynamite  er drit tøff.
dette er en film av høy klasse.
EMO is fun

eirik s

Fixed:
1.Raging Bull
2.Pingvinenes marsj
3.Jay and Silent Bob strike back
4.The longest yard
5.The Shawshank Redemption
6. Napoleon Dynamite

Er enig med Truls i at det blir vanskelig å holde tellinga når man går over 5...

SK

7. Tremors

Fet film, med monstre, humor og action..favoritt i 6år ;D

Er det sånn du mener
1 en person poster 1 film, så fortsetter neste person med sin film? håper det :P
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Jupp. Også venter man fem posts før man eventuelt poster en til. Men cu-and-paste lista, da er det lettere å holde oversikten. Slik:
1.Raging Bull
2.Pingvinenes marsj
3.Jay and Silent Bob strike back
4.The longest yard
5.The Shawshank Redemption
6. Napoleon Dynamite
7. Tremors

P.S. Siden du likte Tremors bør du få med deg Slither også...

per martin

1.Raging Bull
2.Pingvinenes marsj
3.Jay and Silent Bob strike back
4.The longest yard
5.The Shawshank Redemption
6. Napoleon Dynamite
7. Tremors
8. hevnen i darknes falls
Tidenes beste skrekkfilm den gjøre at du ikke tør og skru av lyset eller stå opp om morningen, det er toppe skuespillere og et supert manus ikke så mye effekter og noe som kunne skjedd i virkeligheten. 
så hvis du ikke har planer for lørdagen se den

2rd

1.Raging Bull
2.Pingvinenes marsj
3.Jay and Silent Bob strike back
4.The longest yard
5.The Shawshank Redemption
6. Napoleon Dynamite
7. Tremors
8. hevnen i darknes falls¨
9. Heat
Det er den beste action - filmen EVER! Al Pacino vs Robert De Niro. Action, blandet med drama, funker knallbra! Anbefales... På det sterkeste. 100/10 poeng!

Thomas

1.Raging Bull
2.Pingvinenes marsj
3.Jay and Silent Bob strike back
4.The longest yard
5.The Shawshank Redemption
6. Napoleon Dynamite
7. Tremors
8. hevnen i darknes falls¨
9. Heat
10. Yamakasi

Yamakasi er en utrolig bra film, synes jeg. Handler om en vennegjeng som driver med Parkour, men blir hatet av politiet uten noen spesielt god grunn. Egentlig en film alle bør se, den er morsom samtidig som den er litt dramatisk.
-Sgitnuar_

BroderHuck

1.Raging Bull
2.Pingvinenes marsj
3.Jay and Silent Bob strike back
4.The longest yard
5.The Shawshank Redemption
6. Napoleon Dynamite
7. Tremors
8. hevnen i darknes falls
9. Heat
10. Yamakasi
11. Clerks

^^ Rå dialogfilm, som jeg føler er altfor oversett. Handler om en sytete butikkansatt og kompisen hans, som jobber i en filmutleie-butikk ved siden av. Sjekk mer info sjøl.

Anbefales.
High Hopes.

SK

1.Raging Bull
2.Pingvinenes marsj
3.Jay and Silent Bob strike back
4.The longest yard
5.The Shawshank Redemption
6. Napoleon Dynamite
7. Tremors
8. hevnen i darknes falls
9. Heat
10. Yamakasi
11. Clerks
12. Hostel

Rå film, med god story, masse blod og drit godt spilt.
Alle skuespiller'ne er ukjente men spiller dritgodt..
Sett den mange ganger og den blir bedre hver gang...ble litt kvalm og da :-\

eirik s...selvsagt har jeg sett slither...jeg lånte den dagen den kom ut ;) Råkul film, men ikke favoritt..
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"