LES DETTE ALLE NYE PÅ BMX.NO

Startet av cc, 18 juli 2006, 11:05:27

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

cc

Hei og velkommen til forumet vårt!

Om siden
Dette er møteplassen for alle bmxerne i landet, siden eies og drives av Christopher Condrup. Siden finansieres av Christopher privat, selvom flere av brukerne her har donert penger for å holde sida i gang - tusen takk, det er alltid behov for slik støtte! Her finnes folk fra hele landet, de aller fleste av dem er aktive på bmx, og har vært det i flere år. Man kan få god hjelp og lære litt av hvert - men som alltid, tenk litt på førsteinntrykket du gir oss. Les videre for tips til hvordan du kan gjøre et godt inntrykk:



Hva gjør du som ny bruker på bmx.no?
1. Først av alt: Du bør registrere deg!
Når du er registrert kan du logge inn, og da vil du få opp flere forum og vil kunne endre navn, få deg eget bilde osv. Uansett om du er registrert eller ikke:
Les reglene for forumet. Det tar litt tid, men sparer oss alle for så mye ekstraarbeid.

2. Gjør litt research!
Det ligger masse informasjon på forumet fra før, og du har internett foran deg. Vi får nye brukere hver dag, og får de samme spørsmålene hver uke. Husk å sjekke om det du lurer på allerede har blitt besvart! Bruk søkefunksjonen, eller se gjennom de forskjellige kategoriene - sjekk også Google og andre søkemotorer

3. Ikke skriv noe med en gang.
Sett helst av minst en uke til å lese på forumet, helt uten å poste noe selv. Da får du litt feeling med stemningen og tonen her, og du får tid til å se gjennom de postene som finnes fra før.

4. Klar for å skrive første innlegg?
Sikker? Veldig mange her som bare skriver "stilig" eller "hehe" og en smiley i sine første innlegg. Ikke smart. Hvis du ikke har et spørsmål, eller noe spesielt nytt å legge til en tråd, la simpelthen være å skrive innlegget.

5. Ikke skriv masse i gamle tråder.
Stadig vekk har vi nye folk som skriver svar i mange gamle tråder. Disse brukerne er ofte flinke og har brukt søkefunksjonen, eller har bladd seg bakover i arkivene. Vel og bra, men som sagt, ikke post hvis du ikke har noe spesielt å si. Tenk på at en drøss andre må klikke seg inn på alle de gamle trådene bare for å lese "hehe" fra deg - det skaper sur stemning, og da gidder ikke folk hjelpe deg.

6. Husk at ingen hjelpe deg.
Alle som er her, er her frivillig. Ingen her trenger å hjelpe deg. Hvis du ikke gidder å søke på internett og å sjekke andre innlegg her først, kan du ikke regne med at andre gidder å gjøre det for deg. Hvis du har prøvd å se etter det du lurer på, men ikke fant noe, bør du opplyse om det når du skriver spørsmålet ditt.



FAQ: De standard spørsmålene vi får gang på gang
Det er endel spørsmål som stadig dukker opp. Her finner du svar på de fleste av dem!

1. Er denne sykkelen bra, hva synes dere om denne sykkelen?
Svar: Se rundt i Stashforumet. Der ligger det masse info om mange forskjellige sykler. Du kan også fort finne ut hvilke sykler vi på forumet anbefaler. Se også i sykkelforumet - der kan du se bilder av syklene til de andre på forumet.

2. Hvilken butikk skal jeg handle i? Hvor selger de gode bmxer og utstyr?
Svar: Les svar og forklaring her

3. Hvilke triks bør jeg lære meg først? Kan dere forklare meg noen enkle triks?
Svar: Vi har svart på disse spørsmålene i tricktipsforumet uendelig mange ganger.
Se disse trådene: Den store tricktipstråden - Manual - Bunny hop - 180 (enåtti) - Hang 5



Oppsummering
Det er mye å huske på med forumet her, og jeg har prøvd å samle opp det viktigste her. Gjør et ærlig forsøk på å følge disse tipsene, så blir du bedre mottatt. Likevel, internett er langt fra alt - og det viktigste er at du stikker ut på sykkelen din og koser deg. Anki har skrevet litt mer om selve syklingen i sin tråd for nybegynnere.

cc