Hvordan starte?

Startet av WingMan, 11 september 2006, 20:33:51

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

WingMan

Hei!

Jeg er fjorten år og har tenkt til å kjøpe meg en BMX sykkel, derfor lurer jeg på en del ting.

1.
Hvordan sykkel skal jeg kjøpe? Jeg veier ca: 55 kilo og er 1.65 høy.

2.
Hvordan utstyr skal jeg ha på kroppen? Hjelm og annet beskyttelse utstyr?

3.
Hvordan skal jeg begynne? Hvilke triks skal jeg prøve meg på? (Jeg går på Skøyenåsen skole, som jeg tror har en fin nybegynner
park)

4.
Er det noen som kan anbefale noen bøker, filmer etc som kanskje kan gi meg noen tips?

5.
Hvem side skal jeg ha pegs`ene på?

Håper på positve svar!

eirik s

Først og fremst: Mye av dette får du svar på, hvis du leser de "faste" nybegynnerpostene. Men som sagt tusen ganger før: Sjekk Twenty-syklene hos www.bmxelement.no eller We The People hos www.bab.no
Jo mer penger du føler du kan legge i en sykkel, jo bedre.

Hjelm, hansker og knebeskyttere er et bra sted å begynne.

Hvilken side du skal ha pegs'ene på avhenger av hva som føles naturlig for deg. Kanskje begynne med alle 4 pegs?

WingMan

1.
"Hvordan sykkel skal jeg kjøpe? Jeg veier ca: 55 kilo og er 1.65 høy"
Det er det vel ikke så mange andre topic som kan svare på?!

cc

Og hvis man (etterhvert) vil ha 2 pegs, bør man sette de på den siden som kommer inn mot railen når man svinger på en rampe. Altså - hvis du foretrekker å rotere med klokka (mot høyre), bør pegs stå på venstre side av sykkelen.

Og til spørsmål nr 1: Din egen vekt og høyde er ikke veldig relevant. Alle kan bruke alt fra kort ramme (20" toptube) til lang (21") - det avhenger mer av personlig preferanse. Kanskje du bør prøve noe sånn ca midt i - altså en ramme med 20,5" toptube.

Hvilken sykkel/merke/modell? - Kommer an på hva du har råd til. Les denne: http://bmx.no/forum/index.php/topic,411.0.html

Vennligst les ALLE sticky trådene når du er ny her (de øverste i fet skrift). Takk!

Thomas

WingMan. Jeg gikk selv på skøyeåsen skole. Parken der er helt grei for nybegynnere. Tipper du burde kjøpe en WTP 4seasons eller Addict.
Hvis du vil kan vi sikkert sykle litt sammen. Men jeg sykler ikke så mye park lenger. For det meste er det street. Men skal nok klare å sykle litt park om du vil. Bare send meg en PM om når du vil sykle, eller legg meg til på msn.
-Sgitnuar_