Hjelp til å velge BMX.

Startet av aafkpr0ff, 21 juni 2009, 17:22:12

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

eirik s

Sitat fra: Leifi på 26 juni 2009, 18:19:45
den på intersport er ikke en "ekte" bmx
Øøøh... Du vet at Haro lagde de aller første freestyle-syklene, ikke sant? Og lenge var absolutt ledende innen utviklinga? Slapp av, jeg har ikke plutselig skifta mening, men akkurat det utsagnet der er så historie-løst og kunnskapsløst at jeg måtte si fra.

P.S. For å understreke det en gang til, så betyr ikke dette på noen måte at det er lurt å kjøpe den sykkelen det var snakk om...

Leifi

ja, jeg vet at haro var det merket som "skapte" bmx, men det betyr ikke at de fortsatt lager skikkelige bmxer
yay, i ride little bike

eirik s

Du har testa dem, da vel?

Så vidt jeg vet har de skjerpa seg ganske betraktelig de siste åra, spesielt med de litt dyrere syklene og rammen sine. Og som jeg har sagt før, så tror jeg ikke F2 eller F3 er det verste en nybegynner kan skaffe seg.
Men det er egentlig ikke poenget her!

Leifi

er nok ikke verste syklene til en nybegynner, begynte selv på en merida på 16 og et halvt kilo, men du får så mye bedre sykkel for pengene viss du kjøper noe fra element, men de skikkelige bmxene som haro lager selges ikke i norge, den forum lighten ser jo veldig bra ut egentlig.
Har prøvd noen haroer ja, men ikke årsmodellen da selvsagt, føler at geometrien er helt feil for en nybergynner, en nybergynner trenger en kjapp sykkel som er lett å dra opp. men det er bare min menig da.

men du Aafpr00ff, hvis du absolut ikke vil bestille ifra element, så spør den butikken du har tenkt å kjøpe sykkel i om de kan ta inn en wtp, er vel bmx merket som ikke har element som eneste importør, vet at ihvertfall butikker som gsport er nødt til å ta det inn hvis du spør etter det og lover å kjøpe. har tatt inn en wtp envy hos butikken jeg jobber i, og vi tar daglig inn produkter som kunder spør etter, som feks solbriller, merkeklær osv. btw så er vel brown couch importøren til wtp hvis jeg ikke tar helt feil.
yay, i ride little bike

Leifi

am i forgiven for my sin?
yay, i ride little bike

eirik s

Jadda, jadda.

Nå står vel Steinar (Element, altså) som distributør på en god del ting, og skal derfor kunne videredistribuere han også. Hva som skjer med prisene da veit jeg jo ikke, siden begge ledd jo skal tjene penger...

Aafpr00ff: Hvorfor ber du ikke bare foreldrene dine ta en telefon til Element og snakke med Steinar? Han biter ikke. I hvert fall ikke så ofte...

TønsbergBendik

ring til bmxelement eller bab. de har peiling!

sverre95

IKKE! jeg selv kjøpte en haro f2 og tenkte ¨denne er kanksje en bra sykkel å starte med¨ tro meg! har aldri angret så fælt i hele mitt liv! alle kompisene min bestilte fra element og fikk kvalitet, jeg fikk søppel fra intersport for nesten samme prisen....