Enda en ny "Ny sykkel" tråd!

Startet av Aleksander, 29 september 2009, 21:55:44

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Aleksander

Hello bmxers!

Jeg har sykla trIAL i noen år og en del downhill. Nå er det snakk om å lage dirt trAILs her i området så tenkte å bruke en del tusen på en nice bmx.

Spørsmålet er da; Hvilke sykler egner seg geometri messig godt til DJ?

Kom gjerne med forslag til komplette sykler. Enten ny eller brukt!
Her snakker vi da altså om en BMX for viderekomne!

EDIT: Bør være en lett sykkel og kan godt være brakeless.

Tjalve

Anbefaler å vente å se om det faktisk blir noe av de trailsa før du bruker masse penger på en bmx. Litt kjipt om du står igjen med en bmx du skulle bruke på trails uten noen trails å sykle på.
box fresh

Truls

Sitat fra: Aleksander på 29 september 2009, 21:55:44
tenkte å bruke en del tusen på en nice bmx.

nice er dele merket til fbm, de har ikke hele sykler.

men vis du ser etter en trail sykkel burde du se på noe med en chainstay som er litt lengre enn det alle andre her vil ha (dvs rundt 13.75"-14" etter min mening). gjerne en litt "høy" ramme. en ht vinkel på 74,5. rett og slett en mer stabil sykkel. men dette er hvordan jeg ser på en god trail sykkel. sikkert noen som ikke er enige.
EMO is fun

Aleksander

Sitat fra: BergenTjalve på 29 september 2009, 22:28:08
Litt kjipt om du står igjen med en bmx du skulle bruke på trails uten noen trails å sykle på.

Trailsa skal jeg sørge for at blir bygd om jeg så må bygge de selv. Det er planlagt at de skal bygges i grus/sand.
Dette er vel ikke like lett som å bygge i jord ?

Sitat fra: Truls på 29 september 2009, 22:34:50
Sitat fra: Aleksander på 29 september 2009, 21:55:44
tenkte å bruke en del tusen på en nice bmx.

men vis du ser etter en trail sykkel burde du se på noe med en chainstay som er litt lengre enn det alle andre her vil ha (dvs rundt 13.75"-14" etter min mening). gjerne en litt "høy" ramme. en ht vinkel på 74,5. rett og slett en mer stabil sykkel. men dette er hvordan jeg ser på en god trail sykkel. sikkert noen som ikke er enige.

En god pekepinn :D

oskarø

Nei, tror ikke det. Du burde lage de jord om du får mulighet til det.
Ty Morrow///Dan foley///Garret reynolds///           Stefan lanctsner///dakota roche///