Hovedmeny

Krank?!

Startet av Addi, 26 november 2006, 14:24:14

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Addi

Nye kranker på markede jeg lurte litt på hva er best av 2pc eller 3pc? både fordeler og ulemper og evt anbefaling av krank.

prøvde og søke på forume men fant ikke noe.

takk for svar


eirik s

Wombolt-kranken til Odyssey er såpass ny at jeg tviler på om noen her har nok erfaring med den til å uttale seg så veldig mye ennå. Men poenget med den er jo at den skal være like solid om en 3-piece, men en god del lettere, så...

Rune

Fly er bitte litt lettere. Og er 2,5 pc. Den har 19mm aksling så du kan bruke hvilken sprocket du vil. Den har også mulighet for LHD og RHD på samme kranksett. Den skal være sterk nok, de har jo testa den i over 2 år.

Odyssey er også lett. Er 3 pc. Har 22mm aksling som er hul. Sterkere enn vanlige 3pc kranker. Men du kan bare bruke sprockets som er 25,2mm pga innebygd adapter, altså ikke tree sprockets blandt annet. Om du ikke har mulighet til å borre opp med god presisjon da. Den er låst til RHD eller LHD (eneste grunnen til at jeg ikke skal kjøpt en enda er at jeg venter på en ny freecoaster med lhd). Den bruker også en wedge for at boltene ikke skal løsne av seg selv.

Det burde være alt du trenger å vite?

Addi

Sitat fra: Rune på 26 november 2006, 15:59:01
Fly er bitte litt lettere. Og er 2,5 pc. Den har 19mm aksling så du kan bruke hvilken sprocket du vil. Den har også mulighet for LHD og RHD på samme kranksett. Den skal være sterk nok, de har jo testa den i over 2 år.

ser ut som du har feil. se hva jeg fant på element
"Fra:? ? ? ? ?
er fly kranken 19 eller 22mm?
22". litt dumt for nå har jeg bestil lager som var 19 for jeg trodde du hadde riktig  :'(

harry

Da ringer du til element så får du sikkert bytta, sendes ikke på søndager regner jeg med.

Addi

det er en stund siden jeg bestilte :(

Jørgen S. G.

Sitat fra: Addi på 17 desember 2006, 21:05:51
det er en stund siden jeg bestilte :(
Tror Steinar lar deg bytte hvis den ikke er brukt på noen måte,sendt tilbake i originalemballasje og betaler frakt begge veier hvis jeg ikke tar feil.

SteinG

den er 22 ja. du kan seff bytte hva det måtte være, men du må betale frakta.

Rune

Sitat fra: Addi på 17 desember 2006, 18:45:16
ser ut som du har feil. se hva jeg fant på element
"Fra:? ? ? ? ?
er fly kranken 19 eller 22mm?
22". litt dumt for nå har jeg bestil lager som var 19 for jeg trodde du hadde riktig  :'(

Det er derfor dere kan begynne å gjøre researchen deres selv. For en sjelden gang iblandt tar også jeg feil

Addi

fikk kranken idag, men klarer ikke akkurat og få armene på akslingen. er det meningen og sette de i spor og slå de på plass med hammer eller noe?

stian s

ja det er nokk det men ikke slå med noe annet en plasthammer rett på kranken....lettest å sette armen inn riktg å så derretter ta bolten til akslingen å skru krankearmen inn å vips sitter den

Addi

hva hvis jeg ikke har en plasthammer da? det blir vell en varnlig hammer og en genser? eller?

Anki

Vanlig hammer og en plankebit.

SteinG

husk å tre på riktig arm da, høyre først.

Erik

ja, den ene har større hull enn den andre. og viktigst av alt: bruk masse fett!
Sykkel: sykkel