Bunny Hop

Startet av Solorider, 24 juni 2011, 17:54:22

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Solorider

Trenger tips for hvordan jeg skal hoppe høyere, ser mange som får styret høyt opp for så å dra opp bakenden, sliter veldig med å få styre skikkelig opp  :-\ klarer kanskje 30 cm noe som gjør at jeg bare klarer å hoppe sånn 10-15 cm over bakken   :-\

SK

Øve.
mer komplisert er det ikke, øve øve øve :)
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

warland

Når jeg først begynte med bunny hop, øvde jeg på å hoppe opp fortauskanter, slik at jeg ble vant til å dra først opp framhjulet og så bakhjulet, jo mer mann øver jo høyere bunny hop kan man oppnå ;) når du har fortauskanter dialed kan du ta steget videre på å prøve og ta bunny opp andre ting. Men som "SK" sier :) husk og øve øve øve! alltid det som er nøkkelordet bak triksa ;)
"BMX is changing my perspective of the way i look at life" Sykkelen min

sondre w

Det er lurt å hoppe over ting, som tidligere nevnt her. Prøv å satse skikkelig og napp så hardt du kan i styret, husk å trekke kroppen sammen.(knærne opp i brystet på en måte). Finn en haug med planker som du stabler opp på hverandre en etter en. Det er lettere å lære seg det på denne måten, så har du noe å "aime" etter.

Det var alle tipsene jeg hadde, så er det bare å øve. En eller annen gang går det tomt for tips, så da er den eneste løsningen å øve.

Solorider

takk for tips :) er litt nybegynner så vil gjerne kunne hoppe lit høyt så jeg kan få trent på 180 og slikt : D

Don Runo

 Satsen ligger i beina. Det er det som gir høye bunnies
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

Solorider

nå har jeg lært meg litt høye bunnies, men klarer ikke bruke de når jeg skal opp fortau og sånt :/

TønsbergBendik

Sitat fra: Solorider på  4 juli 2011, 17:11:58
nå har jeg lært meg litt høye bunnies, men klarer ikke bruke de når jeg skal opp fortau og sånt :/
Prøv å "legg" forhjulet over kanten, så trekker du med deg bakhjulet opp. Ikke hver for seg, men samtidig :)
Press knærne opp mot brystet \ setet opp mot rumpa.