NM BMX 13-14 august, Horten 2011

Startet av Bennys, 15 juli 2011, 09:38:47

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Bennys




NM BMX igjen i Horten!!


Helgen 13-14.aug arrangerer vi NM BMX i Horten.
Horten har flere ganger arrangert NM BMX og Wheels on Fire.

I år blir det igjen NM BMX i en av Norges beste anlegg på Bromsjordet ved kanalen i Horten.

Lørdag blir det PARK, BOWL og VERT. På arena blir det stort butikktelt med BMX, skate, klær og beskyttelser. Det blir også servering av pølser og brus.

Søndag blir det LAKEJUMP i gjestehavna. Vi stiller med sykler og våtdrakter (ta gjerne med egen våtdrakt om du har).

Lørdag kveld arrangerer vi Afterparty på Best Western Hotell ved Horten Brygge.

Alle er velkommen til å delta uansett nivå. Vi kjører Amatør og Pro klasse i alle grener.

Du velger selv om du vil stiller i AM eller PRO. Deltagelse koster kr 150,- pr gren.

Det blir NM-middag lørdag på Peppes. Dette koster kr 150,-

"WeThePeople" gir bort en bmx sykkel til sammenlagt seier (alle grener).



Overnatting:

Det er gratis for deltagere å sette opp telt inne på arena på Bromsjordet.

Ønsker du å bo på Hotell, har vi gode priser på Best Western Horten Hotell.

Tlf:33083380 www.hortenhotell.no

(oppgi kode: NM BMX)



Sjekk også Facebook Eventet: http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#!/event.php?eid=189716607753672



Påmelding:

Send følgende informasjon til nmbmxhorten@gmail.com :

Navn:

Alder:

Tlf:

Park:     (am eller pro)

Bowl:    (am eller pro)

Vert:    (am eller pro)

Lakejump:   (am eller pro)






Med vennlig hilsen / Best regards


Rune Lundsør
Epic Events AS
www.epicevents.no
tlf: (+47) 93047581

eirik s

Da kan sikkert noen fjerne min tråd: http://www.bmx.no/smf/index.php/topic,16722.0.html

P.S. Er det ikke litt hyggeligere med en nordmann på plakaten?

eirik s

For å gjenta noe jeg sa på FB-siden:

Bra tiltak, gutta, men er det ikke kanskje en idé å spre det litt mer utover de to dagene? Erfaringsmessig tar det lang tid å arrangere 3 grener med to klasser i hver, og det kommer sannsynligvis flere folk til dette enn til Wheels on Fire. Det virker som det legges litt mer vekt på lakejumpinga enn det som strengt tatt er nødvendig i et BMX-NM.

Hadde vært fint med litt info om konkurranseformat og sånt også. Let me know hvis dere trenger noen til regelskriving eller lignende.

Og som et lite apropos til forrige setning: Dette kom veldig brått på, og mulighetene for at noen andre også var inne på å arrangere NM i år var nokså store. Jeg vet ikke hva Vang-gutta tenker om deres arrangement, for eksempel. Så litt mer kommunikasjon/samarbeid med de av oss som er litt mer direkte involvert i miljøet til daglig hadde vært bra.

Det er ikke meninga å være negativ, altså. Jeg synes dette er kjemebra, og gleder meg. Kanskje vi kan få til en markering av at det er 10 år siden første Horten-NM?

Bennys

Jeg følger jo litt med fortsatt selv om jeg ikke sykler så mye lenger, og hvis Vang skulle ha NM så er det jo lurt å infomere om det her på bmx.no.
Vi sjekket om det på nettet og har snakket med noen av gutta i Horten om de har hørt noe om hva som skjer osv. Siden det er lenge siden det har vært NM her i Horten og vi så at det ikke skjedde noe på BMX fronten i høst, så ønsket vi mer å ha et NM isteden for Wheels of fire.

Er det noen som sykler flat? Vi tenkte og ha det som gren men det virker som det ikke er så "stort" lenger.

Konkurranseformatet blir som i fjor. 2 X 1 min heat og jam i finalen. Hvis det ikke blir så mange med på Vert så blir det en jam session.

Er dere uenige så kom med forslag.

Har du lyst til å være dommer send mail til: nmbmxhorten@gmail.com









eirik s

Da skal ikke jeg sutre mer ;)
Jeg tror vert kan bli litt gøy, siden vi har små sessions på Jordal stadig vekk. Regner med at arrangørene stiller opp i den grenen?

Old School flat?


TønsbergMag

sprutnic

Bergen Trym

Bergen

eirik s

En ting til: Er det ikke litt drøy med 150 kr per gren? Det betyr at hvis man vil være med i overall-konkurransen snakker vi nesten 500 spenn! Til sammenligning koster Factory Jam 100 kroner for hele helgen, uansett hvor mye man er med på, Oslo Street Jam og Bab Jam på Rud kostet 50 kroner for all detagelse, og NM på Vang i forfjor 40 penger (!)

Seriøst, jeg prøver ikke å være negativ altså ;) , men det er  et par ting som virker litt lite gjennomtenkt her. I tillegg er det kommet en del forslag, spørsmål og tilbud om hjelp på facebook-siden, uten noen respons fra arrangørene ennå...

Rune Lundsør

Takk for tilbakemeldinger.
Vi vil gjøre om programmet så det fordeles mer utover helgen med mindre tid til lakejump.
Vi prøver å få til Dirt også.
Ny plakat og nytt infoskriv kommer snart.
Bare sett av helgen for Hortenstur :)

oskar

Jeg gleder meg som fæn.
Særpingæne kommer.

Ti år ja.


Åge har fingra Shaun White i Wigwam

eirik s

#10
Jepp:
http://vimeo.com/15804824

P.S. Det slo meg nå (!). Hvor faen er flipen til Rune? Jeg filma den også, tror jeg. Mystifistisk...

eirik s

Etter den nye oppdateringa på face, må jeg pirke enda litt, jeg. Sorry. Men er det ikke litt rart med jam i kvalik, og runs i finale i bowl og vert? Hvis det er mange deltagere vil et jam ta jævlig lang tid...

Dapp

Sitat fra: krølle på 25 juli 2011, 00:45:23
jeg får ikke lov av moren min :( noen forslag til argumenter jeg kan bruke for å dra? :)

Si du kan klippe plen ett par ganger els

oskar

Sitat fra: eirik s på 22 juli 2011, 18:24:29
Etter den nye oppdateringa på face, må jeg pirke enda litt, jeg. Sorry. Men er det ikke litt rart med jam i kvalik, og runs i finale i bowl og vert? Hvis det er mange deltagere vil et jam ta jævlig lang tid...

På verten kan det godt være runs både i kvalik og finale tenker jeg. Man prøver seg ikke så mye frem der som på mini lizm.

Mini bør være Jam men da må de som er med være litt gira da..
Åge har fingra Shaun White i Wigwam

MCM

Regner med at det ikke blir mange utenfor distriktet som møter opp. Neste gang burde en såpass stor event annonseres i god tid i forveien, slik at folk kan ta seg fri. Uansett: Have fun:)
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.