1,9kg WTP ramme like sterk som alle rammer til nå?

Startet av Jørgen S. G., 1 januar 2007, 16:34:36

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.


MM

nice frame!
om den virkelig er like sterk som alle rammer nå er den jævlig sterk :)

Kristian S

Da vet jeg hvilken ramme jeg skal ha etterhvert.

Fredrik

Ser ut som det er samme geometri som på Ovoid ramma.
Pluss at det ikke er noe bremsefester...?

* aka mads

kansje ikke så rart, for det har ikke Ovoid heller...
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Fredrik

At det ikke er bremsefester er jo enda en grunn til at det er Ovoid...^^

* aka mads

En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Marius



Merkelig at det er wirefører på ramma, da.
Vet det ikke er det på bildet som ligger på bmxonline, men på wtp-sida har den jo det.
Milk. Shaken, not stirred
- info@milkshakeco.com

Fredrik

Og på Bmxonline har den sånne hull til avtagbare gyro-tabs, det har ikke Ovoid.
Åsså får du ikke se chainstayet helt inn til ST..

Rune

Nytt metall vil jeg tro. Kan hende at den koster endel da.

henrikBergen

hehe, lurer på om veggene i rørene er tynnere, vil jo tro deg. tåler de da mer slag, selv om metallet er hardere??? tipper detder blir en 3999kroners ramme, men jeg sier sikkert ikke nei takk :)

når de kan lage rammer på den måten, da kan vel alle andre deler som styre, gaffler, akslinker, krank, pedaler også lages. regner med at metallet ikke er noe sprøere, fordi da ville jo ikke rammen tålt så mye...

Rune

De sier ramma er jævli hard da. Lurer om metallet blir sprøere også. Håper de tester den bra. Sånn som street syklinga idag er så trenger man sterke rammer.

Anki


ArneBMX

eg venter i spenning på å få vite meir nøyaktig kva metall som e brukt og korleis den e varmebehandla..

Eg har ein teori om at dei har gått over til eit sterkere stål somfor eksampel 4140 som tidligare ikkje er blitt brukt til rammer fordi da har ein høg karbonekvivalent til å kunne sveisest og gje eit holdbart resultat uten varme behandlign..

4130 har ein karbonekvivalent som e ein del lavere noko som gjer at den ligg i grenseland for kva som kan seveisast utan varmebehandlig utan å få herding i haz-sonen..

Sidan 4140 har meir karbon enn 4130 så får ein eit hardere/sterkere stål..
4130 har ein minimum flytegrense på 415MPa og minimum strekfasthet på 620MPa
4140 har ein minimum flytegrense på 620MPa og minimum strekfasthet på 850MPa

Men dette e berre ein enkel, kort, ufulstendeig forklaring på ein teori...

Truls

EMO is fun