Hovedmeny

22mm eller 19mm???

Startet av TønsbergDavid, 14 mars 2008, 19:44:10

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

TønsbergDavid

Noen som vet om det er 22mm eller 19mm krankaksling på Twenty 07 modellene?
Skal ha Fly ramme,så lurer på om jeg må ha 22mm eller 19mm spanish lagere.


Takker for svar ;D
Nathan Williams

olaødegaard

du kan ikke bruke orginalkranken hvis det er en marshall... det er 23,8 lagere. du må da kjøpe en annen krank, foreksempel hindenburg 2 pc eller fly eller wombolt. hindenburg er 19 mm fly og wombolt er 22 mm
kjøp ramme av meg og ting og tang!!!

TønsbergDavid

Hvordan kan man Måle for og se hva jeg har da?
Nathan Williams

olaødegaard

skyvelær, men hvis det er en marshall 07 så er det 23,8
kjøp ramme av meg og ting og tang!!!

TønsbergDavid

skyvelær? jeg målte over der krank armen sitter fast..tok av kranken og målte 19mm
Nathan Williams

olaødegaard

jeg vet det men det er ikke den gjennomgående tykkelsen for den har gjenger som måler 23,8 mm det er derfor du må ha ny krank og lagere når du skal ha luna
kjøp ramme av meg og ting og tang!!!

SkedsmoSimen

hvis den bruker gjenger og ikke lagere, så er det 23,8 fordi gjengene er opphevet fra akslingen. du kan ikke dra hånden din over akslingen uten at du støter på klumper.

olaødegaard

så kjøp deg fly kranken og spanish lager eller wombolt og spanish lagerew
kjøp ramme av meg og ting og tang!!!

TønsbergDavid

Sitat fra: olaødegaard på 15 mars 2008, 16:38:25
så kjøp deg fly kranken og spanish lager eller wombolt og spanish lagerew
Det er ikke bare og kjøpe noe til 2000kr da!!
Nathan Williams

olaødegaard

nei jeg vet godt at det ikke er bare bare og kjøpe noe til 2000 men spar jobb ikke bruke penger på mæcern å sånn så går det utrolig fort... ihvertfall for meg da, jeg sparer ukelønna mi og det meste andre når jeg skal ha noe til bmx'en.
kjøp ramme av meg og ting og tang!!!

Tønsberg Sebastian

Sitat fra: olaødegaard på 15 mars 2008, 18:35:42
nei jeg vet godt at det ikke er bare bare og kjøpe noe til 2000 men spar jobb ikke bruke penger på mæcern å sånn så går det utrolig fort... ihvertfall for meg da, jeg sparer ukelønna mi og det meste andre når jeg skal ha noe til bmx'en.

jeg får ikke kjøpe noe til bmxen min jeg.
I love my bike!:)

the one taste.

olaødegaard

jeg får lov men far er så faens bederviter, han sier at det ikke er noe forskjell på rammer og at man burde kjøpe tunge deler fordi de tåler mer. det er jo sant at tunge deler tåler mer men letter deler tåler fint nok.
kjøp ramme av meg og ting og tang!!!

Tønsberg Sebastian

Sitat fra: olaødegaard på 15 mars 2008, 18:46:59
jeg får lov men far er så faens bederviter, han sier at det ikke er noe forskjell på rammer og at man burde kjøpe tunge deler fordi de tåler mer. det er jo sant at tunge deler tåler mer men letter deler tåler fint nok.

jaja
I love my bike!:)

the one taste.

olaødegaard

de sier alltid at det er dumt av meg og bruke penger på unødvendige ting som rammer...
kjøp ramme av meg og ting og tang!!!

SkedsmoSimen

tunge deler tåler ikke mere enn lettere deler, da hadde haro vært konge sykkel. de nye fly rammene tåler mye til å være så lette.