RADIOSTYRT BIL

Startet av martinandr, 3 februar 2011, 16:12:05

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

martinandr

Hei:) da kommer våren sakte men sikkert, å jeg tenkte å innvestere i en radiostyrt bil fra min lokale rc-shappe:) Men så vet jeg ikke noe som helst om det, om jeg skal kjøpe nitro/elektrisk eller drift/offroad.. så et par linker og noen poser med tips og ideer hadde funket fett!

Going down! -martin a
Å falle e no' alle gjør, før de lærer å fly!:)

Gøran

1601,Keep it Real
www.bmxelement.no

martinandr

Å falle e no' alle gjør, før de lærer å fly!:)

K.I.K

Jeg har holdt på med rc biler siden jeg var liten unge, så har litt erfaring.
Jeg har en Kyosho Subaru Impreza fra rundt 2005, og den fungerer like bra nå som da jeg kjøpte den. Den er jeg svært fornøyd med.
Har hørt mye positivt om Kyosho.
Men hold deg unna merket HPI De har meget dyre slitedeler og dårlig kvalitet er de også i.

I dag kjører jeg med en GS Racing storm Cl1 fuel bil ( bensin ) den er jeg veldig fornøyd med. kostet meg nermere 6000 med startboks men det var verd det. GS Racing er et merke jeg mest trolig trur du må bestille på nett, jeg kjøpte min hos en forhandler i Trondheim.

Skal jeg anbefale en bil så er det Losi sin highroller: http://shop.smallsize.no/product_info.php?cPath=1_3&products_id=8972&osCsid=41756042f7a448dce1f13803617282a3 Den har jeg hørt mye positivt om :)

martinandr

min lokale shappe selger HPI? og av en 10 minutters erfaring på rc-fourmet, så er visst HPI tingen?!:o Er vel kanskje en smaksak? Eller tar jeg helt feil?
Å falle e no' alle gjør, før de lærer å fly!:)

K.I.K

#5
jeg har en kompiss som har en HPI han byttet ett tannhjul inni motoren og bære armer og motor deler ofte. Til slutt fant han ut at han ikke hadd råa til dyre deler så ofte som han måtte.

Søskenbarnet mitt har vunnet flere priser innen Rc biler og ar jobbet i en rc butikk. Etter hannes og mine erfaringer med HPI så vil JEG ikke anbefale HPI. Men det er da selvfølgelig ditt valg :) om du har lomma full av penger :D

martinandr

Okei:) høres bra ut:) Men du? jeg har da funnet ut at jeg skal gå for elektrisk rc:) noen tips?
Å falle e no' alle gjør, før de lærer å fly!:)

K.I.K

#7
da har jeg ville kjøpt meg en Kyosho eller Losi, hva heter den lokale rc butikken din ?
Foresten når du kjøper deg en Elektrisk bil så pleier du å få med ett batteri, vanlig vis ett " 1600 " batteri. Så da vil jeg anbefale deg til å kjøpe ett " 3000 batteri " eller mere. Da får du lengre kjøre tid. Men hør med butikken

martinandr

Den heter Smått&Rått Harstad, og på posene deres står det kyosho... haha(a)
Å falle e no' alle gjør, før de lærer å fly!:)

osland

Har en alfah 3 med godsaker

TønsbergMag

kjøp traxxas ;) drit fine saker! hadde en jato 2.2 (nitro) selv, en  kompis av meg krasja den inn i en bil og da knuste styre stengene siden har jeg ikke orket og fikse opp, naboen har elektrisk (rustler) fra traxxas som du kan se på bilde under er den drit fin, kjører fort og over alt:



vil ikke anbefale de laveste racing bilene for de blir det fort knotete og kjøre med i gater som det er mye grus i, hvis det er sånne racing biler du vil ha vil jeg heller anbefale noe lignene dette under som du kan stille litt høyere



http://traxxas.com/products/models/electric/7309kenblock
hvis du ser på bilde av bilen nesten i toppen kan du spille av en video ved og trykke på denn

sprutnic

osland

Skal du kjøre på grusete vei, er ikke alfah'en min noe å annbefale ;)

CrazyB00st1

har en monstertruck som går på bensin den e drit bra i offroad å den går overalt! :P

adam777

Jeg kjører en elektrisk rc biler. og jeg tror at det vil være best hvis du er ny i RC verden som me.because en ikke trenger å bekymre deg for å rense det som nitro en.
Adam smith
nitrotek

Gøran

vil ikke si at hpi er holder dårlig kvalitet K.I.K .. jeg har hadt bøttevis av rc biler å en av dem har vært en HPI Savage. en av de bede bilene jeg har hadt. så lenge du har en runde vedlikehold på en bil å litt kjørevett så tåler de fleste biler endel uten at bærearmer osv som du nevner ryker..

men Ot, om du skal ha en elektrisk bil så er som Kik sier Losi et godt alternativ. men å anbefale Kyosho ville jeg aldri gjort. Kyosho er hakke over Nikko sine radiostyrte biler å vis vi skal snakke om noen som har dyre reserve deler så ligger vel kyosho i sin egen verden på akkurat dette. de har mange nybegynner biler.

et annet tips som jeg vil komme med er å høre med den lokale Rc butikken din om de kommer til å føre det merke  du kjøper frammover å hvordan de er på å lagerføre reserve deler til den bilen du ender opp med å kjøpe. For uansett om du kjøper dyrt billig, smått stort, nitro eller el. så kommer deler til å ryke ..

Lykke til med handelen ;)
1601,Keep it Real
www.bmxelement.no