Ang. treningsmengde.

Startet av Frank, 26 august 2006, 13:05:42

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Frank

Jeg har lagt til meg den uvanen at jeg ikke har tid til lengre bmx-økter enn kanskje én time. (derav inngår et par røykepauser/drikkepauser.) Røyking er absolutt ikke bra midt i en treningsøkt, blablabla. PMA!, kameraten fortalte meg at han sykler i to-tre timer når han først sykler. Og det er jo sånn man gjør fremskritt, sant? Mitt problem er tida og viljestyrken, siden jeg er et svakt, svakt menneske og prioriterer andre ting når jeg først har tid til overs.

K. Spørsmålene;
Når dere sykler, bruker dere hvor lang tid, og hvordan utnytter dere den?
Eks. terper dere hele tida på et nytt triks, eller "vedlikeholder" dere de gamle triksa dere kan?


For det er også en uvane jeg har, at når jeg først har lært meg et triks, så glemmer jeg de andre. (dvs. et og et halvt.)
Men hei, øvelse gjør mester, osv.

Nå har jeg hvertfall tid, nå skal jeg hvertfall ut og sykle.

magge

Hepp!
Sykler street da, men det er jo lov det??
Tida varierer, men blir somregel noen timer, til det blir mørkt. 3 - 4t kanskje.
Sykler for å ha det gøy, gjør ting jeg føler for, og har lyst til å gjøre. Hender jeg terper på ting, men det er mest basics, som rollback osv.
Nye trick kommer sånn litt og litt..

Hvis du stascher opp sykkelen din med nye fine deler, blir du enda mer hekta, det hjelper!
Dust yourself off and try again.

Rølla

Hmm... Det varierer. Når jeg først er ute og sykler, er det alt fra
2-6 timer. Hadde jeg hatt muligeten ville jeg nok sykla mer enn detta.
Men av hensyn til Jobb/Fam. må jeg begrense mine lyster.
Meeen når jeg sykler er det en blanding av velikehold av ting jeg kan, og
ting jeg vil lære. Jeg er ikke av typen som lærer fort, så det blir mye tærping.
Kommer litt ann på spotsa og dagsformen.
Det er heller ikke sånn at jeg alltid sykler så mye når jeg er ute med folket
på to hjul, blir noen ganger sånn at man bare henger ut.
Det syklinga betyr for meg er frihet, moro og gode venner.
.Bikers unite.

Frank

Sitat fra: Mr Roela på 26 august 2006, 14:19:58
Hmm... Det varierer. Når jeg først er ute og sykler, er det alt fra
2-6 timer. Hadde jeg hatt muligeten ville jeg nok sykla mer enn detta.

Shait. Mye. Men jeg skjønner det jo. Du har nok sykla litt lenger enn meg,
og kan endel mer enn meg, så da blir det gøyere.

Og jeg skjønner jobb/familie-situasjonen, bare at jeg bytter ut familie med skole og div.møter.
Woo~.
Jeg skal nok bli profesjonell, ja.

khon

ta å sykkle med en gjeng eller no sånt....det er greit^^

BroderHuck

Sitat fra: thmz på 26 august 2006, 16:51:20
ta å sykkle med en gjeng eller no sånt....det er greit^^

123^^

Får mye bedre albuerom når jeg sykler med andre, (bare en til som sykler her dog) og det gir meg mot til å pushe meg sjøl en del.
High Hopes.

OleA

Hmm, jeg sykler liksom det jeg har tid til / gidder. Går det dårlig i starten drar jeg som regel hjem etter en times tid. Fungerer ting å slik holder jeg ofte på 4-5 timer. Kommer litt an på om jeg sykler alene eller med andre. Og siden vi som regel ikke drar ut før litt utpå kvelden så kan vi ikke holde på i all evighet. Og siden jeg er eneste flatter? for tiden så henger jeg ofte med Mats rundt å ser på at han streeter litt å, så det er ikke konstant sykling.

Sykler jeg alene starter jeg som regel med en 5-10 min med stretching / tøying, starter med noen enkle triks på sykkelen for å få kroppen i gang (manuals, barspins, sviwels osv.) og deretter bare tar ting som de kommer.

Når det kommer til hvordan jeg sykler så har jeg som regel noen triks planlagt i forkant som jeg vil øve på, men det glemmer jeg alltid.
Så som regel bare øver jeg på hva jeg har lyst til, er det noe som fungerer bra øver jeg kanskje en del på det, er det noe som ikke funker så øver jeg heller på noe annet. Her har det også mye å si om jeg sykler med andre eller alene, sykler jeg alene liker jeg teste ut nye ting, sykler jeg med andre blir det veldig mye bare tulling å snakking:P

Og jeg ser ikke akkurat på en session som er treningsøkt. 4-5 timer på sykkelen kan ikke måle seg med 1 time i et styrkerom:D

Og jeg også prioriterer mye foran syklinga, men det plager meg ikke noe særlig. Sykler når jeg føler for det og er fornøyd med det.
Man kan gjøre like store fremskritt på én kort session som på en lang en.
K-town / Granli knights

cc

Jeg sykler i perioder, jeg da. Syklet 40 min alene i natt, det var første gang på flere uker. Hadde det veldig gøy, men måtte kutte etter kort tid da jeg fikk en fin svær blemme i hånda.

Jeg kan sykle ned mot 1 time på en måned, og opp mot 3-5 timer flere ganger i uka. Det er fremmed for min del å dra ut og sykle for å nå visse mål i løpet av den kommende uken eller noe sånt, jeg kjører når jeg har lyst og behov for å gjøre det, intet mindre, intet mer. Jeg er glad jeg ikke har gærne foreldre eller krevende sponsorer som forventer at jeg skal sykle mer enn hva jeg føler for, da tror jeg jeg hadde slutta for en stund siden - det skal være gøy, ikke jobb, synes jeg.

Men ja, for å svare på spørsmålene:
Terping for å lære nye? Som oftest ikke. Hvis man har gjort 40 forsøk og det fortsatt ikke går, prøver jeg heller på noe annet enn stund, for så å komme tilbake til det. Unntaket her er tailwhip air, jeg har terpet litt på det i det siste, og det er jaggu slitsomt.
Vedlikehold av gamle triks? Kall det hva du vil, jeg gjentar triks jeg har lært bare fordi det er artig, ikke fordi jeg må. Jeg vedlikeholder altså ikke bevisst.

Flat out vegan

Jeg sykler 2-3 timer, men sjeldent mer enn to. Jeg sykler konstant da, de to timene, bare drikker innimellom, og rett på sykkelen igjen.

Jeg har blitt flinkere til å prøve nye triks, men jeg har aldri øvd på en ting av gangen i lengre perioder (lang periode = over 20 minutter).
Det hadde kanskje vært en fordel - nivåmessig - men det er ikke så farlig lenger, når man har samme holdning til sykling som CC. Det skal være gøy, når man har behov og tid til det.

ArneBMX

sykler når eg har tid og mulighet, rundt 2-3 gonger i veko.
når eg sykler sykler eg i alt frå ein time til ein heil dag...

Prøver på triks eg trur eg kan klare å lære meg eller som eg kan litt... men e livredd for å prøve på..
Gjer ikkje så mykje av da eg "kan" kanskje litt kjedelig når da ikkje e noko særleg utfordring og eg kan da frå før alikavell..

børny

denne uken begynte jeg å sykle igje hadde ikke sykla på 1 og 1/2 år så jeg har sykla hver dag i ck 5-6 timer untatt i dag å på tirsdag det regnte i dag å på irsdag kunne jeg ikke men da bare øvde jeg in et par triks jeg kunne sån halveis fra før men det var digg å sykle igjen da  :P ;)

Fredrik

Sykler somregel hver dag, hvor lenge varierer, ikke mindre enn 2 timer ihvertfall..
Jeg terper sjelden på tricks, prøver å terpe på lines istedet.. Lærer meg trickset(som ikke alltid er like lett)
etterpå prøver jeg å bli så safe' på det at jeg kan sette det i lines.

Kløv

Pleier å sykle 3-4 ganger i uka, og når jeg først sykler, kan det være alt fra 1 time til opp imot 5-6 timer. Det kommer helt an på hvor gøy jeg syns det er sykle akkurat da, men hvis jeg er sammen med noen andre (veldig sjeldent), pleier det å vare ganske lenge.
Jeg er ganske treiglært, så jeg forventer ikke å lære et nyt triks med en gang. Jeg prøver først på trikse i en liten stund, så tar jeg en pause og vedlikeholder de tingene jeg, mest fordi det er mye morsommere å gjøre ting man kan, enn å bare prøve på èn ting, men aldri klare den.

SK

Sykler hele tiden når jeg har tid!!
det er godt med en liten kveldstur før du legger deg og da!
men det er ofte at jeg kan sykle i mange timer i strekk og noen ganger i 15 min. men jeg klarer ikke og holde meg unna BMX'n i mer enn 1 dag. da begynner jeg og savne den
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"