Howto: Manual

Startet av Mongoose, 1 mai 2006, 16:08:21

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Mongoose

Hvordan gjør man manual?

Marius

Jeg pleier å huke meg litt ned, samtidig som jeg drar styret opp. For å balansere, bruker man beinene. Når du strekker de ut balanserer du deg bakover, trekker du beinene sammen, balanserer du deg framover...
Milk. Shaken, not stirred
- info@milkshakeco.com

cc

For å komme opp i manual:
Du må henge i armene, og på den måten dra styret til deg. Samtidig sparker du bena og vekten din mot pedalene, så du trykker pedalene fremover. Da får du sykkelen opp på bakhjulet. Derfra er det bare å finne balansepunktet, alt ligger nå i knærne. Balansér til sidene med knærne, og frem/bak som beskrevet i posten over.

Øvelse, øvelse.

magge

Gjør det over alt hele tida, gangfelt, parkeringsplasser osv er fine mål..
Prøver å lære det selv :)
Dust yourself off and try again.

Marius

Bra å lære det i liten fart.. da er det vanskeligere å holde balansen..
Milk. Shaken, not stirred
- info@milkshakeco.com

Fr£|)RiK

jeg øver og øver på det, geide 2-3 m en gang men det er skjelden det går flere ganger en en for dagen..
men før jeg begynte med BMX kunne jeg gjøre wheely (vet ikke hvordan det skrives) med stor sykkel og da griede jeg flere meter!

RL1

Du må ha vekta lenger bak. Det er litt skummelt, så vær klar med bremsa (hvis du har).

Du trødde sikkert på den andre sykkelen? Du skal ikke trø i manual - bare renne.
MilkshakeCo.

Fr£|)RiK

ikke trø for da er det sånn der wheely (eller hvordan det enn skrivest)

Marius

Sitat fra: Fr£|)RiK på  3 mai 2006, 15:07:16
ikke trø for da er det sånn der wheely (eller hvordan det enn skrivest)

ja, RL1 har sagt det, at du ikke skal trø mår man tar manual..
Milk. Shaken, not stirred
- info@milkshakeco.com

khon

sitter dere eller står dere? :-X

Cas


khon

Trår dere i rett før dere skal opp med styret???

eirik s



khon

Men når jeg presser styret mot meg og jeg lener meg bakover, så detter bare styret fort ned igjen :-\

Er det noe jeg gjør feil?