50 dårligste filmer

Startet av SimenF, 13 januar 2007, 00:03:23

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

eirik s

Ben Affleck er forresten med i alle de andre filmene hans også (bortsett fra Clerks)...

2rd

1. Da jeg traff Jesus....med sprettert
2. Hostel
3. Island of the Dead.
4. Open water
5. Lady In The Water
6. Chasing Amy
7. Ghost of Mars
8. Rosemary's Baby
9. Ultraviolet
10. country club killer

11. Terminator filmene
Dette må da være noe av det værste som er blitt utgitt! Til og med Ramo filmene er bedre (bare et hakk eller to)

SimenF

I See dead People: Kan du begrunne litt?
100% av alle telefonkioskvoldtekter skjer i, eller rundt en telefonkiosk. Det samme med telefonkioskdrap, og telefonkioskran!

eirik s


MCM

1. Da jeg traff Jesus....med sprettert
2. Hostel
3. Island of the Dead.
4. Open water
5. Lady In The Water
6. Chasing Amy
7. Ghost of Mars
8. Rosemary's Baby
9. Ultraviolet
10. country club killer
11. Terminator filmene

12. Flesh Freaks. B-film... elendig skuespill. Hvertfall spikerpistolscenene.
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

2rd

Sitat fra: Simen F på 17 januar 2007, 21:18:49
I See dead People: Kan du begrunne litt?


[ quote ]Støttes... [ quote ]

mener dere i fullt allvor at det er GODE filmer?!?
Han kan jo ikke spille, mannen! Arnold Scharseneger my ass (sliter litt med de navna )

Martin D

Arnold er god til å spille din gjøk. Prøv å begrunn hvorfor filmene er dårlig, jeg har vært fan av Arnold siden 5 års alderen.

TheAtl

Sitat fra: eirik s på 17 januar 2007, 17:22:51
Sitat"Ingen snakker sånn i virkeligheten?" Det har du no rett i, men det er noe som heter troverdig fiksjon
Well, duh! Det var ikke kritikk fra min side, men jeg vil påstå at å påpeke at Smith's dialoger er overkonstruerte er omtrent det samme som å si at vann er vått.

Personlig mener jeg at Ben Affleck er mye bedre enn sitt rykte. Han trenger defintivt en rolle som passer han (se også Hollywoodland), men da er han ganske bra. Og det gjelder Chasing Amy også. Men det er jo visse personer som har greid å se seg blinde på alt det andre styret rundt ham og ikke greier å bedømme skuespillerprestasjonene objektivt.
Når det gjelder forventningene til filmen, så kan jeg skjønne at folk ble skuffa over at det ikke er like rett fram komedie som de andre filmene hans, men det er noe av det jeg liker, faktisk. Det som også gjør at den hever seg langt over andre i samme sjanger er at den har en langt ærligere (og mer troverdig) slutt enn 99% av denne typen filmer.

SitatDessuten visste jeg det ville provosere (deg)
Det der er bare trist...

Men ja, jeg liker Kevin Smith. Vi har ganske mye sammenfallende interesser, og jeg liker stilen hans. Er jeg helt ukritisk? Nope. Jeg ser masse problemer med filmer som Mallrats og Dogma, for eksempel. Jersey Girl har jeg ikke sett en gang, og har ikke særlig lyst heller. Har også hørt en del ganske tvilsomme ting om han i siste, bl.a at han bare slipper inn anmeldere han liker på de større pressevisningene i USA. Og det faktum at han hatet Magnolia gir heller ikke stjerne i boka.
Men jeg vil påstå (sammen med mange andre, 93% Fresh på Rottentomatoes.com) at Chasing Amy på mange måter er den beste filmen hans, men det er ikke min favoritt (Clerks all the way)

P.S. Venter forresten fremdeles spent på eksempler på "et handlingsforløp som i beste fall får rollene til å fremstå karikert". 


"Well, duh!" du høres ut som en voksen mann som drukner i et barnebasseng når du (på ditt elitistiske vis fremdyrket av mange års preteen bashing på bmx.no) insinuerer at jeg ikke har fattet dybden i dette makkverket. Majoriteten er enig med deg, - gratulerer, nok et sikker tegn på at du har god smak (samt at du ikke behøver å føle deg alene). Hele det narrative aspektet er en oppvisning i platthet, om du mener det er ærlig og troverdig så får du bare plaske videre.

Et konkret eksempel? Skriv (hva er det en kaller det ) en tidslinje over handlingsforløpet, se over det. Ikke faen om jeg gjør det for deg. Kevin Smith er her som eleven som etter positive tilbakemeldelser finner ut at han skal pynte arbeidene sine med adjektiver, adverb og kompleks setningsstruktur - men overser at det må ligge en idè tilgrunn. Mye stafasje for å gjemme mangelen på innhold. Det er ikke ånd, men narsissisme (been there done that).

Poenget var at å gjenta vedtatte sannheter som at Plan 9 from outer space er en dårlig film ikke er konstruktivt, da finner jeg det mer interessant å meddele hva jeg synest om filmer som er "93% Fresh på Rottentomatoes.com", samt at Plan 9 faktisk er sykt tøff.

Ben Affleck var\er en spøk.

Mvh
Atle "småhissig" K

eirik s

Sitat"Well, duh!" du høres ut som en voksen mann som drukner i et barnebasseng når du (på ditt elitistiske vis fremdyrket av mange års preteen bashing på bmx.no) insinuerer at jeg ikke har fattet dybden i dette makkverket.
Gid, han kalte meg voksen! Trodde det var du som prøvde å provosere meg, jeg...
Leste du forresten setningen som kom etter "well, duh"? Hva det hadde med hva din oppfatning av dybde (eller mangel på det) i filmen skjønner jeg ikke helt.
Jeg har ikke på noe tidspunkt påstått at du tar feil om din oppfatning av filmen! Men jeg har en annen oppfatning og var genuint nysgjerrig på hvorfor du mente det du gjorde. Men når dette tydeligvis handler mest om at du har et problem med meg som person av en eller annen grunn, er det jo fint lite vits i å prøve å være saklig lenger.

SitatMajoriteten er enig med deg, - gratulerer, nok et sikker tegn på at du har god smak (samt at du ikke behøver å føle deg alene).

Surprise, surprise. Venta jo ikke den reaksjonen i det hele tatt, nei. Det er jo det jeg alltid gjør i filmdiskusjoner, å støtte meg på andres meninger. Okay, denne gangen gjorde jeg kanskje det, men det var mest fordi det fra din side var så opplest og vedtatt at det er en dårlig film, og jeg trengte en bekreftelse (in my fragile, insecure little mind) på at jeg ikke var helt på bærtur.

Forresten: "Elitisk"? Kanskje det, men på seg selv kjenner man faen meg andre! Jeg innrømmer villig vekk at jeg ikke hadde vært borti begrepet "reduksjonistisk" før (noe som sikkert også var planen, tenker jeg), og etter å ha slått det opp er jeg fremdeles ikke helt sikker på om du bruker det riktig sjøl. Sikker på at du ikke mente minimalistisk? Nei, forresten, det passer ikke i sammenhengen. Whatever.
Mulig jeg lar kidsa få kjørt seg litt, men hvis du ser ordentlige etter er en meget stor del av innleggene mine kun hjelpsomme, og når det gjelder reste er sans for humor en god inngangsvinkel.

But if you'll excuse me, I have som Terminator defendig to do...

eirik s

Sitatmener dere i fullt allvor at det er GODE filmer?!?
Han kan jo ikke spille, mannen! Arnold Scharseneger my ass (sliter litt med de navna )

SitatArnold er god til å spille din gjøk. Prøv å begrunn hvorfor filmene er dårlig, jeg har vært fan av Arnold siden 5 års alderen.

Hmm. Det er mye mer ved Terminator-filmene (de to første, hovedsaklig) enn Arnold, da. Et over gjennomsnittet intelligent manus for sin sjanger (selv om det kan være lurt å ikke tenke altfor mye over tidsreiseaspektet), bra skuespillere (Michael Biehn, Linda Hamilton) og actionscener regissert av en sann mester på feltet.
Når det gjelder the Governator's skuespill, så er jeg helt enig i at han er en skikkelig ræva. Bortsett fra akkurat her. Hvis det er en rolle han er født til å spille, må det være nettopp en robot.

TheAtl

Reduksjonisme er et litterært begrep som fallt naturlig for meg å benytte da det har opptatt meg noe den seneste tiden. Om du mener det ikke lar seg overføre til gitte kontekst, kan det godt hende du har rett - men jeg velger å tro at du ikke har det.

Du har garantert rett på et punkt, jeg er en selvgod kukksuger - går ikke av veien for å skjule det.

Ikke ta det personlig, jeg mener filmen er dårlig - ikke nødvendigvis verst. Så den igjen like før jeg oppdaget denne tråden, derfor falt det naturlig å nevne den. At det ville plage noen (deg, men det kunne vært hvem som helst) fant jeg fornøyelig da jeg er en selvgod kukksuger med sterk trang til å kverulere over livets ubetydeligheter, som nevnte film.

Avslutningsvis vil jeg la deg svare på ditt eget spørsmål:
<<Leste du forresten setningen som kom etter "well, duh"? Hva det hadde med hva din oppfatning av dybde (eller mangel på det) i filmen skjønner jeg ikke helt.>>

<<Når det gjelder forventningene til filmen, så kan jeg skjønne at folk ble skuffa over at det ikke er like rett fram komedie som de andre filmene hans, men det er noe av det jeg liker, faktisk.>>

eirik s

Når det gjelder denne setningen:
SitatNår det gjelder forventningene til filmen, så kan jeg skjønne at folk ble skuffa over at det ikke er like rett fram komedie som de andre filmene hans, men det er noe av det jeg liker, faktisk.
så var ikke den ment nedsettende overhodet, hverken overfor deg eller evt andre som kanskje ble skuffet på den måten. Jeg ble det vel egentlig sjøl, da jeg i utgangspunktet ville ha mer Jay og Star Wars-diskusjoner og alt det der. Men så "vente jeg meg til" den litt mer seriøse greia, og fant ut det ikke var så farlig med det komiske innholdet. Det var ikke ment som "ha-ha du er så teit som ikke skjønte budskapet i filmen fordi den er et drama"-type utsagn...

Insinuerte du forresten nå at jeg ikke synes komedier kan være "dype"? Eller insinuerte du at du mente det sjøl (begynner å bli mye sirkelargumentering her)? For det er jeg i så fall dypt uenig i. Og Clerks (og kanskje enda mer Clerks 2) kan godt kalles like "dyp" som Chasing Amy, om enn på en litt annen måte...

TheAtl

#42
Inisnuerte at du insinuerte at (denne setningen fikk en bra start) om en ikke liker denne filmen like godt som hans øvrige er det fordi den har gått over hode på en - den konvensjonelle reaksjonen når andre ikke ser det samme som en selv, egosentrisme er et uunngåelig onde (spessielt i et markeds"liberalistisk" samfunn hvor frihet går hånd i hånd med undertrykkelse; økonomisk uavhengighet bygger på andres økonomiske avhengighet: frihet tuftet på slaveri*). Personlig mener jeg at forsøket på å lage en seriøs film ble både feilslått og banalt, ute av stand til å gå over hode på den gjengse åtteåring.

Siden dette ble en sirkeldiskusjon er det kanskje like greit å returnere til å være enige i å være uenige?

Mvh
Atle "venstre" K

*hvor faen kom det fra?

haffi

1. Da jeg traff Jesus....med sprettert
2. Hostel
3. Island of the Dead.
4. Open water
5. Lady In The Water
6. Chasing Amy
7. Ghost of Mars
8. Rosemary's Baby
9. Ultraviolet
10. country club killer
11. Terminator filmene
12. Flesh Freaks.

13. click- noe så ræva går ikke annnnn! :-X

eirik s

SitatPersonlig mener jeg at forsøket på å lage en seriøs film ble både feilslått og banalt, ute av stand til å gå over hode på den gjengse åtteåring.
En liten kommentar til det, bare (uten at dette nødvendigvis har noe med filmens kvalitet å gjøre): Den gikk jo faktisk over hodet på ganske mange, re: min kommentar om Brita Møystad Engseth. Og hun var ikke alene om å tolke filmen på den måten...