Hovedmeny

..

Startet av SK, 4 oktober 2007, 20:08:27

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Flat out vegan

Sitat fra: Erik på  6 oktober 2007, 09:45:39
det er ikke lov å stjele, men folk gjør det for det.

matrialet er også filmet i land som ikke har strenge regler når det gjelder behandling av dyr før slakting osv.

Kan du vise meg ett land som har "strenge regler" for slikt?

Rune

Jeg vil anta Norge, ettersom vi er meget kravstore på maten vår her. Dyre aktivister blir uansett aldri fornøyd med hvordan maten blir produsert. I deres øyne trenger vi ikke engang å spise kjøtt.

Scurra

Ja, de er ikke billige de aktivistene.

Alle skal dø, så jeg tror ikke på å avstå fra å drepe. Men må man la dem lide?

Flat out vegan

Sitat fra: Scurra på 12 oktober 2007, 14:46:43
Ja, de er ikke billige de aktivistene.

Alle skal dø, så jeg tror ikke på å avstå fra å drepe. Men må man la dem lide?

Godt poeng.

Kravstore på mat? Den gjengse nordmannen går i butikken å ser et produkt med navn "kjøttdeig" eller "kotelett" uten å se på det som noe annet enn nettopp, et produkt. Hvor det kommer fra og hvordan det er behandlet på forhånd er det veldig få som sjekker opp eller bryr seg om.

Regelverk rundt slakt er ganske dårlig og gjør at dyr generelt lider unødig. Å tro at Norge ligger fremme på dette området er feil, vi ligger langt bak Sverige eksempelvis. Selv i Sverige blir årlig mange slakterier saksøkt for å dårlig gjennomføring av regelverk.

Jeg skal unnvære å ta hele greia med nødvendigheten med å spise kjøtt, men en nødvendighet for kjøtt kan aldri rettferdiggjøre hvordan Gildepålegget ditt ble behandlet før det traff ganen din.

SK

Jeg har ikke noe imot slakting å er ikke vegetarianer.
Men å dyra lide sånn å drepe dem så brutalt er noe jeg IKKE liker..
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"