Kast i hjulet

Startet av Bmx 5556, 29 mars 2009, 01:18:58

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Bmx 5556

Hallo,bakhjulet har fått lang kast plus andre, men dekket sklir ut helle tiden .Hvordan skal eg rette det opp igjen?, det er enkeltbunnet

Kristian S

Den beste måten er  å kaste det gamle hjulet og kjøpe et nytt med dobbelbunna felg.

Bmx 5556

vet det men har ikke så møje penger nå (ikke lenge siden eg bestilte) :(

:-Petter

Du bruker en eikenøkkel. Jesus...

EDIT: Med mindre det er så fucked at det ikke går an å rette det opp igjen da, heh.

Knnth

Enkelbunnet bakfelg er jo.. ja Kjøp ny du, blir bare masse retting av bakhjulet.

Bmx 5556

kan noen hjelpe meg? :P Har ein langg kast, funker det og ta ei tong elle noge og bøye til bake
Har ike penger nå til nytt :(

NaaDeN

DU TAR OG KJØPER DEN EN EIKE NØKKEL PÅ NÆRMESTE PLASS DE SELGER SYKLER, SÅ TAR DU OG SKRUR PÅ EIKENE.. HVIS DU IKKE KAN RETTE HJUL SÅ KAN DU LEVERE HJULET(ENE) DINE INN TIL NERMESTE SYKKEL BUTIKK OG LA DE RETTE DEM FOR DEG, CA 300 KR IVARTFALL I STAVANGER

snaffle

Sitat fra: R o a l d på 29 mars 2009, 22:01:08
kan noen hjelpe meg? :P Har ein langg kast, funker det og ta ei tong elle noge og bøye til bake
Har ike penger nå til nytt :(

Ikke finn på å tull med en tang, du kommer til å ende opp med å ødelegge noe og det blir langt dyrere på langt sikt.
Bruk 100kr på en rette tang og følg denne guiden her.
Helt nederst står det hvordan man retter kast.
http://bmxelement.no/index.php?action=visteknisk&t=23&sid=5117532b5e7a0323202581ebac4657fc

Om du ikke har råd til å avse 100kr til en eikestrammer drar du bare til en venn og låner :)


Suddenly a wild Alex appeared

Bmx 5556

ooook eg mener felgen har bøyd seg..

snaffle

Da må du vel bare bruke tang da. Men legg noe mellom tangen og felgen så du ikke riper den opp. Og bøy forsiktig.
Suddenly a wild Alex appeared

Bmx 5556


:-Petter

Sitat fra: R o a l d på 29 mars 2009, 22:01:08
...Har ein langg kast...
Haha, epic! unnskyld assa. blir litt som, hvor bredt hopper du?

v e g a r d

altså, den felgen må jo bli jævlig svak hvis du skal drive å bøye den hele tiden.. vedder på at den kommer til å bøye seg med en gang du har retta den...

Bmx 5556

tror eg skal rette den, å ikke sykle så masse til eg får nytt hjul plus bak dekket sprak
Så nå må eg sykle med et asm slick som det er ingenting grip på :( faen

NaaDeN

asm har massevis av grip ????