Hvor gode skal bremsene på BMX vere?

Startet av Pocun, 28 juni 2010, 00:39:36

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Pocun

Hvor gode skal/burde bremsene på ein BMX sykkel vere? Skal de vere like gode som på ein vanlig sykkel eller skal de berre ve brukbare?

TK

De skal være like gode eller bedre enn en vanelig sykkel.

Du bør klare å låse for eller bakhjulet ved bruk av en finger på bremsehendelen.

Pocun

Tar noen sekund å bremse med bremsene mine vist eg kjører i stor fart.
Kan dette vere fordi bremseklossene er nye?

Grevlingen

ok dudes... lets walk this sucker! -RAD


Don Runo

Sitat fra: TK på 28 juni 2010, 00:42:13
De skal være like gode eller bedre enn en vanelig sykkel.

Jeg har prøvd noe av det grommeste innen bremser til "vanlige sykler", og de er mye bedre enn en bmx brems noen sinne vil bli. En god hydraulisk skivebrems kan man låse med lillefingeren, noe som krever en rimlig bola lillefinger hvis man skal gjøre det på en god bmx-brems.

Man velger brems utifra kriterier som vekt, styrke, sårbarhet og feeling. F.eks vil skivebremser på en bmx gi ødelagt skive ved første grind.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

Borgemeister

Sitat fra: Rune Woldsnes på 29 juni 2010, 15:51:56
Sitat fra: TK på 28 juni 2010, 00:42:13
De skal være like gode eller bedre enn en vanelig sykkel.

Jeg har prøvd noe av det grommeste innen bremser til "vanlige sykler", og de er mye bedre enn en bmx brems noen sinne vil bli. En god hydraulisk skivebrems kan man låse med lillefingeren, noe som krever en rimlig bola lillefinger hvis man skal gjøre det på en god bmx-brems.

Man velger brems utifra kriterier som vekt, styrke, sårbarhet og feeling. F.eks vil skivebremser på en bmx gi ødelagt skive ved første grind.

det hadde vært litt fett med ei skivebrems som står midt inni hjulet, på navet, så hadde den vært hydraulisk og fungert på en måte som gyro..

dette er såklart noe galskap jeg har i hodet, tviler på at det fungerer i realiteten..
Hurr durr

Gerber

Hvordan skal du få til en hydraulisk gyro, uten at det skulle koste deg noe avsindig?

eirik s

Eller så kan man lære seg å skru BMX-bremser, siden de funker bra nok i massevis hvis man vet hva man driver med.

Borgemeister

Sitat fra: Gerber på 29 juni 2010, 17:14:43
Hvordan skal du få til en hydraulisk gyro, uten at det skulle koste deg noe avsindig?

hehe, som sagt; tviler på at det fungerer i realiteten. Og jeg mente ikke gyro på headtuben, men noe lignende som gyro på navet :p
Hurr durr

eirik s

Psst: Det er en grunn til at BMX Freestyle-teknologi gikk fra å være veldig enkel, til rimelig komplisert (les: mye dill-dall) og tilbake til enkel igjen.

Don Runo

Jeg er brakeless fordi ingen bmx-bremser holder mål, og når det gjelder hydrauliske gyroer, så har jeg hørt at de finnes i storformat på oljeplattformer.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

Don Runo

men her var det en i småformat også gitt. løp og kjøp
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

Gerber

vet den finnes i stort format ja. Derfor jeg slengte på "uten at det skulle koste deg noe avsindig".

Jaggu fant du en. Hva koster den?

bab

Jeg googla bare hydraulic gyro, og da fant jeg den. Mener det var på en trial-side
WeThePeople Norge         Bab.no BMX Webshop          Tråden vår