montere forbrems

Startet av rulator, 15 september 2006, 15:48:13

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

rulator

hei

skulle montere den røtne forbremsen som fulgte med marshallen min her om dagen, skruer knakk og alt rart hehe, så har kjøpt ny bremse, men virker som denne ikke passer på sykkelen heh.. kjøpte Dia-Tech 990 Bremse, hvordan skal jeg montere denne på sykkelen? passer den overhodet? hehe, sto at den funka fint som forbrems på flatlandsykkel... fikk ikke med noe instruksjon til hvordan man monterer den, virker som det mangler noen deler som fjærer og sånn om ikke jeg er helt blond... =P

noen som kan hjelpe?

saregon

vel, Marshall er ikke en flatland sykkel da.

Det står en guide til å montere bremser på Element, sjekk den du  ;)

(kan ikke skjønne det skal mangle deler da, jeg kjøpte twenty velvet og alt jeg trengte var der, ink. bremser. Lett å sette sammen og greier)

eirik s

Nei, den passer ikke. Du må ha bremsefester på gaffelen (sånne små "stolper" på hver side som bakbremsen er festet med). Du trenger enten en helt ny gaffel eller en såkalt brake plate. Sjekk bmxelement for "Mr. Taiwan 990 plate".

rulator

#3
hmmm ok. takk

fulgte med en forbrems som sagt, men den herpa jeg jo da jeg skulle montere den...ræva kvalitet, fulgte til og med et brev som forklarte hvor dårlig den var hehe

vet den ikke er flatland sykkel, men valgte en billig bremse som sto var bra hehe. får bestille den plata og få montert den ;)

SteinG

Sitat fra: rulator på 15 september 2006, 22:43:51
fulgte til og med et brev som forklarte hvor dårlig den var hehe
ærlighet varer lengst vettu :) grunnen til at den er med, er at de ikke har lov å selge sykkelen til mange land hvis det ikke er forbrems på. loven sier ikke noe om kvaliteten på denne...i følge fabrikkene i taiwan sier de at de er pålagt å legge med reflekspakker til norge også, men der går grensen for min del heh
ehm ja, du trenger en sånn bremseplate som jeg selger. når du skal monter bremsen, sjekk "teknisk" på www.bmxelement.no