CINEMATOGRAPHER VS. PRODUCER

Startet av Andy K, 29 juli 2010, 10:43:43

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

cc

Sitat fra: Andy K på 30 juli 2010, 01:25:09
Dette er trolig den beste tråden på lang tid!
Tenkte det samme for par timer siden, keep it up folkens. Får håpe det smitter flere her inne.

* aka mads

Sitat fra: Åsmund på 30 juli 2010, 01:07:10
Mitt 5d er ganske lyssterkt syns nå jeg. I hvertfall når du har blenderen på 2.8 eller lavere.
Prøv å filme over 800 iso og du får filming som gjør at du blør ut av øynene. Muligens jeg tar i, men ikke veldig godt på høy iso.

Sitat fra: Andy K på 30 juli 2010, 01:25:09
PS: Dette er trolig den beste tråden på lang tid!
Det tror jeg også.

Red med 35mm sensor nå!
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Andy K

Hvis du må opp på iso 800 så filmer du jo i svarteste natta. Ville heller ha prøvd å sette opp en enkel 3-punkts lyssetting slik at du fremdeles kan filme med lav iso og høyt blendertall for å få mer dybde i bildet.

* aka mads

Sitat fra: Andy K på 30 juli 2010, 10:22:26
Hvis du må opp på iso 800 så filmer du jo i svarteste natta. Ville heller ha prøvd å sette opp en enkel 3-punkts lyssetting slik at du fremdeles kan filme med lav iso og høyt blendertall for å få mer dybde i bildet.
Er ikke alle steder det går. Filming med en 200mm på blender 8-11 i lavt lys ute. Må fort opp i 800 iso for å holde lukkertiden rundt framerate. Et godt videokamera burde kunne filme på 800 iso uten alt for mye støy i det sorte, syns nå jeg.
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Andy K

Du vil alltid får støy når man bikker iso 400.

Forresten her er Panasonic sitt nye "revelusjonerenede" kamera :

http://philipbloom.net/2010/04/11/new-panasonic-m43-camcorder-announced-ag-af100/

* aka mads

Hm, den Panasonicen er jo da egentlig mindre enn sensoren i et D300s/7D? Videokameraprodusentene har nå endelig forstått at større sensor er kult.

Skulle ønske mitt D700 kunne filme, så kunne jeg vist deg iso 800 med minimal støy. Lurer på når Nikon kommer med sin full hd fx. Photokina håper jeg.
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Andy K

Sitat fra: * aka mads på 30 juli 2010, 11:54:01
Hm, den Panasonicen er jo da egentlig mindre enn sensoren i et D300s/7D? Videokameraprodusentene har nå endelig forstått at større sensor er kult.

Skulle ønske mitt D700 kunne filme, så kunne jeg vist deg iso 800 med minimal støy. Lurer på når Nikon kommer med sin full hd fx. Photokina håper jeg.

Når det kommer til støy på D700 må du opp i ISO helt på trynet for å klare å finnne noe. Når du vil filme på kveldstid med 8-10 f og en 200mm linse så ber du jo nesten om å få støy pga lysmangel. Jeg savner det å ta analoge bilder, hvor støy var en del av sjarmen.

RL1

Hva har 200mm med dette å gjøre egentlig? Bare lurer lizzm
MilkshakeCo.

Andy K

Sitat fra: RL1 på 30 juli 2010, 14:00:22
Hva har 200mm med dette å gjøre egentlig? Bare lurer lizzm

lengden i optikken gjør av det kreves mer lys for optimale forhold. Blenderstørrelse osv