Hovedmeny

Linux

Startet av oskar, 30 november 2011, 18:52:23

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

oskar

Hei alle sammen.

Da har det seg sånn at krokodilla har kjøpt seg mac (lol) og jeg har da arvet hennes mini-pc. Jeg har min mega-laptop nede i lurker-kjelleren med windows vista på men jeg lurte på å installere Linux eller noe på denne minien.

Noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre?

Slå deg løs cc:D
Åge har fingra Shaun White i Wigwam

krølle

last ned linux du :P

MCM

Hadde vært rått å hatt en pc med amiga workbench
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQhTzn651JDzbV3J2SWDu39kyIY4fiMwhSdXZadCaJumiV87_4S


Har ikke søkt det opp, men burde være mulig. Selv om det sikkert er litt stress.



Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

oskar

eller windows 3.1

HAHAHAHA!!!

det hadde vært sweet..
Åge har fingra Shaun White i Wigwam


cc

Jeg har selv en gammel laptop med Win7 og Ubuntu på. Funker veldig bra, men starter sjeldent opp Win7-delen fordi maskinen oppleves treg der, mens i Ubuntu er maskinen responsiv og fin så lenge jeg ikke slår på 3d-effektene (dvs. velger "Ubuntu 2d" ved login). Vista krever så mye av maskinen at jeg heller ville vurdert Win7 64bit. Hvis du bare er litt nysgjerrig på å teste Linux skal Mint være bra, lett å kjenne seg igjen om man har Windows-bakgrunn. Enkleste måte å teste Ubuntu er å installere det som et program i Windows via Wubi.

Et annet tips til denne bula di:
Hvis du har en gammel maskin til overs kan den forvandles til en ålreit hjemmeserver med gratis Linux-prog Amahi. Har kjørt dette på en gammel Pentium 4 noen måneder nå, den streamer media, deler printern, har backupløsninger, felles torrentklient for huset osv. Fin sak hvis du ikke allerede har cashet ut for en NAS, spesielt siden du kan dytte inn så mange disker du vil i en vanlig maskin. Du lærer mye Linux av å holde en slik server hvis du aktivt er innom og følger med på den osv. Er ikke det så aktuelt så funker den fortsatt fint som "set and forget".

Geeky travels!