BZ din by!

Startet av Rølla, 2 mars 2007, 16:30:03

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Rølla

#30
http://www.mangfoldighed.underskrifter.dk/index.php
Skriv under!
Her er det litt forskjellig fra de siste dagers kamp. Desverre er det ikke mye fra de fredlige demoer som har vært.
http://politiken.dk/poltv/?ExtID=1237
.Bikers unite.

Kanuca

Må si meg enig i mye av det som er sagt. Jeg støtter politiet. Men samtidig ungdommene. Det som har skjedd er at både ungdommer og politi har gått for langt. Som Rune sier:
SitatMen jeg mener fortsatt at det er å gå for langt å kaste stein og tenne på biler.

Og det er dette jeg mener. Hadde ungdommen latt være å tenne på biler, og å påført byen skader hadde kanskje ikke alt dette skjedd. Ungdommene overdriver, dette fører til at også politiet overdriver.

eirik s

SitatOg det er dette jeg mener.

Da har du en litt interessant måte å si det på:

SitatIdioter.

De dreit seg ut på skolen, får ikke job, tjener ikke penger for så å okupere ett hus de faen meg ikke eier!

Hvem er det som er dumme her?!

P.S. Ro, ro til fiskeskjær...

Rune

Sitat fra: Kanuca på 11 mars 2007, 12:52:02
Som Rune sier
[/quote

Jeg vet ikke helt om jeg liker at du sammenligner dine meninger med mine.

Flat out vegan

Sitat fra: Kanuca på 11 mars 2007, 12:52:02
Må si meg enig i mye av det som er sagt. Jeg støtter politiet. Men samtidig ungdommene. Det som har skjedd er at både ungdommer og politi har gått for langt. Som Rune sier:
SitatMen jeg mener fortsatt at det er å gå for langt å kaste stein og tenne på biler.

Og det er dette jeg mener. Hadde ungdommen latt være å tenne på biler, og å påført byen skader hadde kanskje ikke alt dette skjedd. Ungdommene overdriver, dette fører til at også politiet overdriver.

Det hadde skjedd, og det skjedde uansett. Stein, brannbomber og malingbomber er en _reaksjon_ på politiets brutalitet (les (teskjed): politiet angriper okkupasjonsungdom med militær styrke i form av helikopter, skjold, køller og potensielt dødelig tåregass).
Det var ikke slik at ungdom kasta stein også bestemte politiet seg for å ta huset deres.

Du kan gjerne mene at visse ungdom har gått for langt i sin utførelse av demonstrasjonene, men jeg vil like fult at du skal forstå betydningen av det de har utført. Vil også at du skal forstå hendelse og årsak, noe du ikke helt har fått med deg virker det som.

Kanuca

Siden jeg har fått så mye drit her i denne tråden tenkte jeg jeg kunne poste en essay jeg skrev i skolesammenheng.


[center][u][b]Ungdomshuset[/b][/u]![/center]

De fleste har sikkert fått med seg konflikten som nå pågår i Danmark. Ungdomshuset har blitt revet, men var dette det rette å gjøre?

Huset ble bygget i 1890 som base for den københavnske arbeidsbevegelsen i kampen for sosial rettferdighet. Folket Hus, som det da ble kalt, var ett samlingssted for ball, møter og demonstrasjoner.

Etter at fagbevegelsen forlot huset i 1950 sto huset der tomt inntil på 80 tallet.
Da kom nemlig BZ-bevegelsen, boligaktivist bevegelsen, og flyttet inn i det forlatte huset. I oktober 1982 fikk ungdommene huset, og det ble omdøpt til Ungdomshuset.

Til og med borgemesteren Egon Weidekamp kom og holdt tale, for så å få buksevann.
Det var sannsynligvis dette stuntet som gjorde at huset ikke ble så populært på rådhuset.

Huset ble som kjent revet 1. mars 07 om morningen. Siden dette har det vært demonstrasjoner stadig vekk.
Eierne av det som før var ett hust, har blitt satt under granskning, og det er kommet mye rart ut den siste tiden.
Faderhuset er eieren av huset. Da Faderhuset ville kjøpe huset, men ikke fikk lov laget de et søster firma, Human A/S, som så fikk lov å kjøpe det. Det endte så opp med at Faderhuset eide tomten.

Lederen, Ruth Evensen, er blitt beskyldt for flere ting. Ett stykke som vakte oppsikt handlet om tvangsgifting. Evensen valgte ut hvem som skulle gifte seg med hvem, men hvis en av personene nektet ble de utsatt for djevel utdrivelse, en prosess som kunne ta flere dager.

De fleste personene som gikk gjennom denne prosessen endte opp på lukket avdeling.

I andre tilfeller har hun kalt medlemmer av Faderhuset for Satans etterfølger fordi de har hørt på Metalica, hun har drevet jenter til selvmordsforsøk samt det at hun var leder for Samuelskolen som ble stengt fordi undervisningsministeriet mente at skolen underviste i "ACE prinsipper", som vil si at kristendommen inngikk i alle fag og elevene ble nærmest truet til å være kristne.

Så, konflikten stod mellom politikerne og demonstrantene, men Faderhuset satt og dro i noen tråder de og.
Men hvem er egentlig de som er de "onde" her? Er det Faderhuset som vil rydde byen for "ondskap", politikerne som prøver å gjøre alle fornøyde eller demonstrantene som bare vil ha en plass å være?

Truls 9A

Jørgen S. G.

Jeg håper ikke jeg også er satanist fordi jeg hører på Metallica.

Rune

Jeg leste ikke så av det essayet ditt. Bare dette " politikerne som prøver å gjøre alle fornøyde". Regjeringa i Danmark er ganske høyre ekstremistisk. Tviler på at de vil gjøre så mye.

eirik s

Jeg begynner virkelig å lure på krava i ungdomsskolen når det der regnes som et essay. 90% av det kunne vært cut/pastet fra en infoside, og "konklusjonen" er et spørsmål...
Way to take a stand!