Hovedmeny

GT 07?

Startet av psx, 4 september 2006, 10:22:59

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

OleA

#15
Jeg må backe up Rune litt her. Flere flat rammer som har kommet ut i det siste har rundt 73 grader.
KGB Psychonnecta (ramma som flymicro her på forumet har) og psychopower har 73,5. Psychopower er ramma Martti Kuoppa sykler på for tiden, og det er vel han som har designet den å, så det ligger nok en del tanke bak det.  De nye quamen rammene har hatt en del forskjellig vinkler som valg, blant annet 73,7 på delta 2 ramma.

Det er nemlig ikke slik at alle som driver med flat vil ha lynraske sykler, noen vil gjerne ha det, og det finnes jo mange rammer med 76 grader f.eks, men tregere vinkel gir deg litt mer rom for feil. I f.eks hitchhiker vil styret være lengre vekk fra bakken på en 73 ramme enn på en 76 ramme. Av en eller annen grunn blir også triks som karl cruiser lettere på de tregere rammene, jeg har selv merket det, og mange andre har kommentert det.

Men en ting må jeg si meg enig med Eirik i, man merker VIRKELIG forskjell på noen små grader. MIn er 75 mener jeg, og den føles heelt annerledes ut en flymicro sin med 73,5.
K-town / Granli knights

eirik s

Jeg bare lurte, jeg. Det jeg reagerte på, var at det hørtes rart ut at det var "normalt" at flatrammer var tregere enn street/ramp. For sist jeg tenkte noe særlig over sånt, var det normale at flat-rammene var de kjappeste. Men på den tida ville 74 for dirt eller street virke helt sinnsykt kjapt også, so times change. Kom akkurat på at den første Hoffman Condor-ramma var 70 eller 71  ;D

Thomas

Sitat fra: Rune på  4 september 2006, 13:12:28
Jeg lurer om du ThooMas har sjekket ut GT? For tidligere så har top modellene deres hatt like mye bra utstyr som wtp sine top modeller. Til å med bedre hjul. Jeg sykler med en som har bestwick team sykkelen deres, og han har absolutt ingen problemer med å sykle bra på den. Så fram til Steinar får inn det nye fra twenty så vil jeg nesten si at om man skal bruke 6-7000 på en sykkel så kan du like godt se på gt sine.

Tenkte at han ville ha en billig sykkel og få mest for penga, skjønner du. Veit ikke noe om toppmodellene, men de billigere syklene er vel ikke å ha egentlig?
-Sgitnuar_