Howto: Hang 5

Startet av Haugland, 17 august 2011, 00:20:29

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Haugland

Noen som har tips til hang5? :)

warland

"BMX is changing my perspective of the way i look at life" Sykkelen min

cc

Et tips jeg fikk som hjalp meg en del er at du skal rolig gå over til forpeg og ta hele vekta med deg og over crossbar på styret. Ikke still foten på peg og røsk til for å få bakdelen opp, gå rolig frem så vekten din kontrollert skifter over på forhjulet mens du flytter fot til peg og samtidig lener deg over styret før du dytter styret fra deg. På denne måten får du en mye bedre balansert start og har større sjanse for å finne sweet spot.

I starten bør du prøve å få lent setet helt opp mot rumpa og ha relativt strake armer og ben. Mange gode tips i videoen der, kanskje jeg etterhvert kan få til trikset jeg og ;)

Haugland

Takker for tips! Syns det er så fett å se på, så jeg er keen på å lære meg det. :)

BroderHuck

En ting jeg føler gir en mer balansert overgang er å svinge foten bak når du løfter opp bakdelen av sykkelen, og la den henge der til du føler du holder på å falle forover for så å dra den frem igjen. Evt så kan du lære deg hvordan du hopper over styret hvis du først detter over, det hjelper litt med skrekken iallefall.
High Hopes.

Don Runo

Snurr styret en halv barspin og prøv. Dette hjelper mange til å bli kjent med følelsen av hang5, fordi det er litt lettere å holde balansen. Jeg veit dette høres rart ut, men gi det en sjanse, så kan du lære det ordentlig etterhvert. Murre som fortalte meg det en gang i gamle dager.

Ellers synes jeg det er lettere å gjøre det på helt smoothe overflater, som gulv i innendørshaller og liknende.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

TønsbergBendik

Sitat fra: Meruno på 18 august 2011, 18:05:56
Snurr styret en halv barspin og prøv. Dette hjelper mange til å bli kjent med følelsen av hang5, fordi det er litt lettere å holde balansen.
Eneste problemet er hvis man kjører med 2 pegs. Da må man bruke feil fot foran.

Flat out vegan

Mye rare tips ute å går, men CC har gode poeng.

1, Sett benet på peg'en. Det andre har du på pedalen.
2, Sett vekta over benet du har på pegen, og beveg deg kontrollert fremover over styret.
3, når du har kommet over forhjulet med overkroppen, skyver du styret fremover.

Om du gjør dette riktig og kontrollert, trenger du ikke bryke masse energi for å skyve opp sykkelen, og får også en mye mer kontrollert inngang til "sweetspot".

Om du ikke faller over styret, prøver du ikke hardt nok. Det er lett å lære seg å falle kontrollert ut av en hang5.

Don Runo

Sitat fra: TønsbergBendik på 18 august 2011, 22:22:50
Sitat fra: Meruno på 18 august 2011, 18:05:56
Snurr styret en halv barspin og prøv. Dette hjelper mange til å bli kjent med følelsen av hang5, fordi det er litt lettere å holde balansen.
Eneste problemet er hvis man kjører med 2 pegs. Da må man bruke feil fot foran.

Jaggu, glemte at ikke alle er som meg.

Anbefaler alle å bygge seg en gaffel med styre og stem, hjul og pegs. Jobba på et lager (jess det var en sykkelrelatert virksomhet) som hadde en sånn en som vi cruisa rundt på på lageret. Supergoodtimes.

Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no