Film-anbefalinger

Startet av Even, 5 mai 2006, 21:46:20

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

OleA

Sitat fra: Sondre \m/ på 14 desember 2006, 22:10:43
Sitat fra: OleA på 10 desember 2006, 23:29:49
Jeg så "The descent" og "The hills have eyes" i helga, og jeg må si at jeg aldri har blitt så skuffet over 2 filmer på rad før.
I begge filmene ble jo de fleste slaktet ned i løpet av 5 min uten særlig "horror-feel".
Jeg satt faktisk å lo en god del gjennom "The hills have eyes" for det ble bare dumt.


Jeg har sett the Hills have eyes unrated og den er sånn passe bra. hvis man liker blod og hjerne masse som renner.

Ja, wow, det var unrated jeg så (selvom jeg tviler det gjør stor forskjell) men jeg klarte ikke å ta filmen serriøst.
K-town / Granli knights

OleA

Sitat fra: OleA på 22 november 2006, 21:22:17
Nå snakkes det jo om en Die hard 4 (sitere Atle Antonsen) "som vil bli like bra som Indiana Jones 4", man tar det altså med en klype salt:P
K-town / Granli knights

bmx92

Men en evig klassiker for meg er Blues Brothers. Digger han lille fyren. Pluss att det er så my harry musikk.:D Også dansinga til Elwood(ellerno). Anbefales

eirik s

SitatJeg så "The descent" og "The hills have eyes" i helga, og jeg må si at jeg aldri har blitt så skuffet over 2 filmer på rad før.
I begge filmene ble jo de fleste slaktet ned i løpet av 5 min uten særlig "horror-feel".

Fair enough med "Hills..." selv om jeg likte den sjøl. Men har vi sett den samme "Descent"? Hele greia er jo at regissør Neil Marshall tar seg god tid til å bygge opp spenninga, både i forhold til hule-settinga (tror aldri jeg har følt en film så klaustrofobisk før) og karakterene i mellom.

*SPOILER WARNING* Vi ser jo ikke noe til "the Crawlers" før godt over halvveis, minst. Og måten den første "avsløres" på grenser faen meg til genialt *SPOILER WARNING END*

OleA

Sitat fra: eirik s på 14 desember 2006, 22:38:49
SitatJeg så "The descent" og "The hills have eyes" i helga, og jeg må si at jeg aldri har blitt så skuffet over 2 filmer på rad før.
I begge filmene ble jo de fleste slaktet ned i løpet av 5 min uten særlig "horror-feel".

Fair enough med "Hills..." selv om jeg likte den sjøl. Men har vi sett den samme "Descent"? Hele greia er jo at regissør Neil Marshall tar seg god tid til å bygge opp spenninga, både i forhold til hule-settinga (tror aldri jeg har følt en film så klaustrofobisk før) og karakterene i mellom.

*SPOILER WARNING* Vi ser jo ikke noe til "the Crawlers" før godt over halvveis, minst. Og måten den første "avsløres" på grenser faen meg til genialt *SPOILER WARNING END*

Men når først crawlerne kommer tar de seg 5 min å slakter en del, og plutselig er hu ene der killingmachine, så blir a gal, så rømmer a ut, så blir a litt gal igjen. Så var den slutt.

Hva jeg hater mye med mange filmer er hvor utrolig dumme de skal ha skuespillerne til å være.
Når man f. eks er i et tomt hus, så hører man masse ekle lyder fra kjelleren som alle vet ligger oppå en indiansk gravplass pluss at hele området er bombadert av sur nedbør fra et atomkraftverk 2 mil unna. Men de går litt ned, finner noen blodflekker, hel ferske så klart, og de går litt til finner en arm som er tydelig rivd av en eller annen blondine uten skuespillertalent whatsoever, og hva gjør personen, Jo jammen tror du ikke han går helt ned å blir slakta.
In real life ville hvem som helst ha vært over alle bakker og berg før det hadde gått 5min.
K-town / Granli knights

eirik s

SitatMen når først crawlerne kommer tar de seg 5 min å slakter en del, og plutselig er hu ene der killingmachine
Vel, de er "bare" muterte mennesker som har fordel av terrenget, for å si det sånn. Så når man da kommer seg litt over sjokket det er å befinne seg i en sånn situasjon, ville det vel ikke være helt umulig at man fant uante krefter i ren desperasjon?

Sitatså blir a gal, så rømmer a ut, så blir a litt gal igjen. Så var den slutt.

Hehe. Tror du trenger å se den slutten en gang til for å faktisk skjønne den. Var nok ikke det som skjedde, nemlig...

SitatHva jeg hater mye med mange filmer er hvor utrolig dumme de skal ha skuespillerne til å være.
Når man f. eks er i et tomt hus, så hører man masse ekle lyder fra kjelleren som alle vet ligger oppå en indiansk gravplass pluss at hele området er bombadert av sur nedbør fra et atomkraftverk 2 mil unna. Men de går litt ned, finner noen blodflekker, hel ferske så klart, og de går litt til finner en arm som er tydelig rivd av en eller annen blondine uten skuespillertalent whatsoever, og hva gjør personen, Jo jammen tror du ikke han går helt ned å blir slakta.
In real life ville hvem som helst ha vært over alle bakker og berg før det hadde gått 5min.
Når det går så langt som det der, er jeg enig.  Men jeg tror vi som publikum ofte blir "farget" av at vi vet at vi ser en skrekkfilm, mens noe av poenget er at karakterene kanskje ikke bør tenke sånn? Jeg gjør i hvert fall vanligvis ikke det. De fleste regner da ikke med at det står en fyr i hockeymaske med machete uti skauen når man er på campingtur? Men jeg er enig i at filmskapere ofte jukser ved å gjøre karakterene for dumme. Jeg hadde heller ikke vært nevneverdig nervøs for at atomkraftverket skulle hatt nevneverdig innvirkning på "beboerne" på den indianske kirkegården. Ikke før de begnte å røre på seg, i hvert fall.
Eller for å si det sånn: Når man ser en romantisk komedie er det aldri noen som skriker "Don't go in the basement" til heltinnen, selv om det fra hennes side (altså karakterens) er like stor mulighet for at det er en seriemorder der nede som en god rødvin...

Dritkul

Jeg så the Descent i en liten kino sal,og jeg trodde jeg skulle krepere.
Har ikke hatt så klaustrofobi siden jeg satt fast i en heis når jeg var liten.
Men er det noen som har sett saw 3 her?
Har allerede sett de to andre,synes de var ganske bra,men er litt skeptisk til at den 3 skal være på samme nivå som sine forgjengere

eirik s

Muligens noen som venter på denne også: http://movies.aol.com/movie-trailer-clip/shrek-the-third-quicktime
Jeg begynner å bli lei, men Pinocchio-greia var litt morsom...

OleA

Glemte hele Eragon greia i dag, så det ble til hjemmekveld med "the lake house" med Keanu Reeves og Sandra Bullock. Var faktisk ikke så værst, riktignok ikke filmen man setter på når man er en 5-6 gutter som vil ha noe actionfylt, men sånn som i dag var den ganske bra.
Keanu klarte faktisk å få til en passelig skuespiller prestasjon.
K-town / Granli knights

BergenTorArne

Har sett både enern og toern... syns egentlig toern bare var mer ekkel enn skummel.. skvatt bare en gang, men syns den var kjempeekkel! spesielt når ho jenta blei kasta nedi alle sprøytene! Og når hu andre dama Tok henda opp i noen skarpe ting for å få tak i ei sprøyte!
nææææh

OleA

http://www.imdb.com/title/tt0379557/
Jeg skjønner bare ikke at jeg ikke har tenkt på denne enda.
Denne er så sykt bra og man får gåsehud når man hele tiden i løpet av filmen tenker at dette faktisk har skjedd.
K-town / Granli knights

Jørgen S. G.

Henter tilbake denne ved å spørre om noen kan anbefale
5 skrekkfilmer

eirik s

Bare 5?

Får prøve:
The Exorcist (1974)
The Texas Chain Saw Massacre (1974)
Dawn of the Dead (1978)
Suspiria (1978)
The Thing (1982)

Litt nyere ting:
The Devil's Rejects
Ring (den japanske)
The Descent
Dog Soldiers
The Hills Have Eyes

Jørgen S. G.

Post flere hvis du vil jeg har lyst til å se film 24/7

SK

De skrekkfilmene jeg har sett flest ganger ihvertfall..
Mine 5 beste altså..

1.  The Thing       Sykt bra.. og skremmende..
2.  Dog Soldiers    Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den.. ihvertfall 2 sifret antall ganger :P
3.  The Grudge     Ekkel..
4.  Freddy VS Jason   Bra.. men egentli mer actionfilm :-\
5.  Må være enten Dawn of the Dead eller Land of the Dead  :P

Sorry eirik, har ikke sett den gamle DotD..  :-\

Noen andre bra..

Ring 1-2
Saw 1-2
Fredag den 13e 1-8 + Jason X
Nightmare on elm street 1-5 + Freddy's dead (6) + New nightmare (7) 
Freddy VS Jason   Bra.. men egentli mer actionfilm :-\
Final destination 1-2 (har ikke sett nr3)

Og mye annet som jeg ikke kommer på nå :-\
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"