Den nye filmtråden

Startet av eirik s, 27 oktober 2008, 21:36:43

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

eirik s

SitatNår det kommer til Star Wars, så må jeg innrømme at jeg er litt skeptisk enda. I følge jungeltelegrafen så er det vell snakk om 3 filmer som er satt til post "Return of the Jedi" Det ryktes også at nesten alle fra den orginale castingen vil være med videre.

Å, jeg er absolutt skeptisk. La oss kalle det "forsiktig optimist" inntil videre.
Det har visstnok "alltid" eksistert en storyline etter Jedi (selv om Lucas har sagt så mye forskjellig om hvor mye som var planlagt på forhånd, så det er vanskelig å si), beregnet på episode 7, 8 og 9. Det er jo laget tonnevis av bøker, tegneserier og lignende som har handling derfra, og det meste dreier seg om Luke's forsøk på å bygge opp Jedi-ordenen igjen. Så får vi se om det blir tatt hensyn til.
Ryktemaskineriet går for fullt om dagen, så det meste av det bør nok tas med en klype salt. Jeg ser gjerne original-castet (dvs de 3 hovedpersonene, ikke "nesten alle") igjen, men da må det gjøres riktig. Jeg tror ikke det er noe lurt at de er hovedpersoner, men Luke som gammel Jedi master bør kunne funke. Og det er faktisk Mark Hammill jeg helst ser igjen! Han er den av dem jeg tror best skjønner greia, for å si det sånn. Harrison Ford er blitt en grinete gammal gubbe, og jeg er litt overrasket over at han visstnok har sagt seg positiv til å ta en ny runde som Han Solo*. Carrie Fischer har en karriere som forfatter og "script doctor", og jeg er veldig usikker på om hun har noen interesse av å spille en 60 år gammel Leia.
Det som nok kommer til å bety mest, er hvem som er bak kamera. Regissører som har blitt nevnt er blant annet Matthew Vaughn (Kick-Ass, X-Men First Class), Drew Goddard (Cabin In The Woods) og nykomlingen Colin Trevorrow (safety Not Guaranteed). Me fær sjå. Jeg synes det hadde vært interessant hvis Disney plukket fra Pixar-stallen, for eksempel Brad Bird eller Andrew Stanton.

* En gammal, grinete Han Solo kunne kanskje vært litt underholdende...

eirik s

Michael Arndt, som skrev Little Miss Sunshine og Toy Story 3, har blitt bekreftet som manusforfatter på Star Wars Episode 7.

Andy K

Det er positivt hvertfall.

eirik s

SK

å fyfaen!! Bra du posta denne, hadde nesten glemt hvor mye jeg elsker "store monster" filmer :D
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Giant monsters vs giant robots. By Guillermo Del Toro. Big smile!

eirik s

Looks like fun. Og Sherlock som bad guy, det kan vi like:
http://www.youtube.com/watch?v=4pFjsiN2SRY#ws

P.S. Mens vi er inne på det: Hvis man ikke har sett Sherlock, bør man få ræva i gir! Og nei, jeg mener ikke Robert Downey Jr-filmene. Blæ!

SK

wow! Må vell rote meg til å se den første Star Trek filmen (den fra 09) som har stått i hylla i 2år før jeg ser den der, for den så rå ut!
Btw, hva er galt med de 2 nye sherlock holmes filmene?

eirik s

Star Trek fra 09 var en meget positiv overraskelse. Kan hende det hjalp at jeg ikke har noe særlig forhold til Star Trek i utgangspunktet, men den er uansett veldig underholdende.

Sherlock Holmes: De er på mange måter eksempler på hva jeg synes er galt med 90% av moderne action: Overstilisert effekt-ronking som cruiser på sjarmen til Downey Jr, og hvor manuset tydeligvis er det siste de tenkte på. Style over substance til de grader. Og det er spesielt irriterende i en Sherlock Holmes-fortelling, der jeg mener at hjernen bør være det som engasjeres mest.

Det er ikke helt bra at en liten BBC-serie (som til og med er i en moderne setting) så til de grader knuser en gigantisk Hollywood-produksjon.

eirik s

Jeg liker virkelig hva jeg ser her, selv om det ser litt for "dark & serious" ut. Og en Zack Snyder-trailer nesten uten slow motion? That's gotta be a first:
http://www.youtube.com/watch?v=KVu3gS7iJu4#ws

Ruggeland

Med den sountracken er jeg egentlig litt skuffet over at ikke Russel Crowe dukket opp som Maximus. Noen som har latt seg inspirere av Enya her... Når det er sagt så dette ganske kult ut. Jeg elsker både 300 og Watchmen, så dette blir sikkert verdt å se om ikke annet.
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

eirik s

Innimellom virker det som at det bare finnes 4 forskjellige låter å velge mellom når man skal klippe trailere. Det var i hvert fall ikke noe "Inception horn" denne gangen...

SK

eirik s

SK